Gode råd søges

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.072 visninger
12 svar
1 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
22. februar 2016

Diosa85

Jeg har desværre fået vænnet min søn til at blive vugget i søvn, først i armene og siden hen i slyngevugge. (Total skråplan, i know). Da han nu er 7 mdr gammel og snart for stor til slyngevuggen har jeg sat mig for at tage kampen op og lærer ham at falde i søvn i sin tremmeseng. 

Men hvordan? Føler virkelig jeg er på bar bund. Skal jeg sidde hos ham til han sover? Hvor længe skal han protesterer inden jeg tager ham op? Osv.

gode råd modtages med kyshånd 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. februar 2016

Liv_86

Jeg ville nok til at starte med sidde med ham på en stol og så nusse (måske på ryggen det elsker min datter) når han så er faldet til ro, så læg ham over i sengen. 

Når han er Ok med det så kan du lægge ham i sengen og sidde ved siden af og nusse til han er faldet til ro. 

Han skal ikke sove helt når du går for så kan han blive bange hvis han vågner og du ikke er der. 

Det kan godt tage noget tid før han vænner sig til det nye, men gik ikke op. Jo mere du giver op jo sværere bliver det

Anmeld Citér

22. februar 2016

Diosa85

Liv_86 skriver:

Jeg ville nok til at starte med sidde med ham på en stol og så nusse (måske på ryggen det elsker min datter) når han så er faldet til ro, så læg ham over i sengen. 

Når han er Ok med det så kan du lægge ham i sengen og sidde ved siden af og nusse til han er faldet til ro. 

Han skal ikke sove helt når du går for så kan han blive bange hvis han vågner og du ikke er der. 

Det kan godt tage noget tid før han vænner sig til det nye, men gik ikke op. Jo mere du giver op jo sværere bliver det

Han er på ingen måde til bare at sidde på skød. Han vender og drejer sig og griner i hele hovedet. 

Han er faktisk helt ok med at blive lagt ned i sengen og få sin sut, sutteklud, bamse og dynen over sig. Men hans øjne forbliver så store som tekopper. Og nu efter 2,5 time er det gået fra små pludder til raseri pludder. Har sunget for han og nusset ham på panden så han hele tiden har kunnet mærke og høre mig. 

Giver skam ikke op. Han skal lærer det og ved også at han ikk falder i søvn i sengen i dag  men hvis jeg forsøger hver dag nogle timer. Lærer han det vel til sidst?

Anmeld Citér

23. februar 2016

Liv_86

Diosa85 skriver:

Han er på ingen måde til bare at sidde på skød. Han vender og drejer sig og griner i hele hovedet. 

Han er faktisk helt ok med at blive lagt ned i sengen og få sin sut, sutteklud, bamse og dynen over sig. Men hans øjne forbliver så store som tekopper. Og nu efter 2,5 time er det gået fra små pludder til raseri pludder. Har sunget for han og nusset ham på panden så han hele tiden har kunnet mærke og høre mig. 

Giver skam ikke op. Han skal lærer det og ved også at han ikk falder i søvn i sengen i dag  men hvis jeg forsøger hver dag nogle timer. Lærer han det vel til sidst?

Det tænker jeg han gør. 

Jeg gjorde sådan med min datter. Hende havde jeg nemlig også altid vugget i søvn. Så jeg kan kun give dig min egen erfaring. 

Er sikker på han nok skal lære det og det er en stort omvæltning for ham, så klart han protestere men så længe han kan mærke dit nærvær og du giver ham tryghed. 

Ved godt at det er hårdt

Anmeld Citér

23. februar 2016

Diosa85

Liv_86 skriver:

Det tænker jeg han gør. 

Jeg gjorde sådan med min datter. Hende havde jeg nemlig også altid vugget i søvn. Så jeg kan kun give dig min egen erfaring. 

Er sikker på han nok skal lære det og det er en stort omvæltning for ham, så klart han protestere men så længe han kan mærke dit nærvær og du giver ham tryghed. 

Ved godt at det er hårdt

Hvor lang tid tog det dig at lærer hende? Og hvor gammel var hun? 

Det skal nok lykkedes. Men hold da op det er hårdt uden søvn 

Anmeld Citér

23. februar 2016

Sedigfor

Vi vænnede os vores datter til at blive vugget i søvn men da hun var to mdr lagde jeg hende endelig bare i tremmesengen, prøv i nogle dage bare at ligge ham i sengen og græder han så gi ham hans sut eller nusse ham (: 

Anmeld Citér

23. februar 2016

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster

Har du prøvet at vugge ham i sengen til en start? 

Det gjorde jeg med min datter, da jeg lærte hende at falde i søvn selv. 

Jeg havde en bamse der spillede musik og så sad jeg ved siden af sengen og holdt på hendes ben/numse og vuggede hende fra side til side på den måde, mens hun lå i sengen. Samtidig nussede jeg hende på panden. Efter et par dage kunne jeg nøjes med at holde på hende, uden at vugge og nusse. Så lod jeg være med at nusse, og holdt bare på hende indtil hun faldt til ro (altså ikke sov) og gik ud af rummet mens bamsen spillede. Til sidst kunne jeg putte hende med sut og klud, sætte bamsen til at spille og så gå med det samme. Hun var 4 mdr dengang, og det tog ca 1-2 uger. 

Nu er hun 19½ mdr og bliver puttet med sut, klud og en bamse, godnat og sov godt. Jeg går ud af rummet med det sammen og hun sover som regel efter 15 minutter. Af og til tager det 30 minutter, men det er sjældent.

Anmeld Citér

23. februar 2016

Diosa85

Sedigfor skriver:

Vi vænnede os vores datter til at blive vugget i søvn men da hun var to mdr lagde jeg hende endelig bare i tremmesengen, prøv i nogle dage bare at ligge ham i sengen og græder han så gi ham hans sut eller nusse ham (: 

Havde nok været nemmere dengang. Men han er 7 måneder nu og meget legesyg og opmærksom på alt omkring ham. 

Det er ikk fordi han græder som sådan. Han bliver bare gal og brokker sig. 

Anmeld Citér

23. februar 2016

Diosa85

MummiT skriver:

Har du prøvet at vugge ham i sengen til en start? 

Det gjorde jeg med min datter, da jeg lærte hende at falde i søvn selv. 

Jeg havde en bamse der spillede musik og så sad jeg ved siden af sengen og holdt på hendes ben/numse og vuggede hende fra side til side på den måde, mens hun lå i sengen. Samtidig nussede jeg hende på panden. Efter et par dage kunne jeg nøjes med at holde på hende, uden at vugge og nusse. Så lod jeg være med at nusse, og holdt bare på hende indtil hun faldt til ro (altså ikke sov) og gik ud af rummet mens bamsen spillede. Til sidst kunne jeg putte hende med sut og klud, sætte bamsen til at spille og så gå med det samme. Hun var 4 mdr dengang, og det tog ca 1-2 uger. 

Nu er hun 19½ mdr og bliver puttet med sut, klud og en bamse, godnat og sov godt. Jeg går ud af rummet med det sammen og hun sover som regel efter 15 minutter. Af og til tager det 30 minutter, men det er sjældent.

Nej det har jeg ikke prøvet. Men det er da et forsøg værd 

tror bare kampen bliver hård når han er så gammel nu 

Anmeld Citér

23. februar 2016

Diosa85

Personlig sejr. 

Det tog lidt over en time. Men han sover i sin seng. Kun ved hjælp af musik fra doodoo bamsen, sut i munden og nus på panden. Er pave stolt 

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.