er det for tideligt

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

520 visninger
5 svar
1 synes godt om
22. februar 2016

hannetheis

Profilbillede for hannetheis

min datter er knap 8 måneder.

hun har de sidste 14 dage sovet meget uroligt og vil have mad flere gange om natten.

her de sidste 3 dage har jeg så prøvet at tilbyde hende yoghurt med ymerdrys enden sengetid.

og hun sover fantastisk hele natten.

problemet er at forsætte jeg med det får hun ingen flaske mere.

hun plejer at få en til natten og så de gange hun spiste om natten.

men er det for tidligt at stoppe helt med flaske?

hun spiser næsten det samme som os. Får sødmælk og

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. februar 2016

serinasmor

Ved ikke hvad anbefalingen går på nu men tænker at hvis den går på at hun SKAL have mme i måneder endnu - så giv det i kop til hvert måltid  

Da vi for 5-6 år siden stod i det lød anbefalingen bare at hvis de ikke fik nok mme, skulle de bare have jern ved siden af  

Anmeld Citér

22. februar 2016

hannetheis

serinasmor skriver:

Ved ikke hvad anbefalingen går på nu men tænker at hvis den går på at hun SKAL have mme i måneder endnu - så giv det i kop til hvert måltid  

Da vi for 5-6 år siden stod i det lød anbefalingen bare at hvis de ikke fik nok mme, skulle de bare have jern ved siden af  

ved ikke om hun skal have erstatning tænkte bare om det ik var for tideligt at undvære det helt.

hun har hele tiden spist mindre end anbefalt så hun får jern som tilskud.

Anmeld Citér

22. februar 2016

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster

Altså anbefalingerne pt går på at børn først må få komælk når de er 1 år. Så umiddelbart ville jeg skifte sødmælken ud mme og så lade det være det. 

1 fra min mødregruppe nægtede flasken da han var 8 mdr, og en anden sagde nej tak til brystet ved ca samme alder. Vores sundhedsplejerske sagde at det var helt i orden, så længe børnene stadig trives og tog på som de skulle, og fik jern-dråber.

Anmeld Citér

22. februar 2016

serinasmor

hannetheis skriver:

ved ikke om hun skal have erstatning tænkte bare om det ik var for tideligt at undvære det helt.

hun har hele tiden spist mindre end anbefalt så hun får jern som tilskud.

Hmm ... Ring og hør din sp i morgen  

Nu jeg tænker over det kan jeg ikke huske om der måske er et eller andet med syrnede mælkeprodukter ...  

Anmeld Citér

22. februar 2016

hannetheis

MummiT skriver:

Altså anbefalingerne pt går på at børn først må få komælk når de er 1 år. Så umiddelbart ville jeg skifte sødmælken ud mme og så lade det være det. 

1 fra min mødregruppe nægtede flasken da han var 8 mdr, og en anden sagde nej tak til brystet ved ca samme alder. Vores sundhedsplejerske sagde at det var helt i orden, så længe børnene stadig trives og tog på som de skulle, og fik jern-dråber.

mine store børn fik sødmælk fra 6 måneder og det har hun også.

hun trives og tager fint på. Så det er vel bare hendes måde at sige nej til mme.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.