Erfaringer søges ??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

541 visninger
2 svar
0 synes godt om
21. februar 2016

Tutten25

Hej.

Jeg har altid haft en normal cyklus. Har været på p-piller siden jeg var 12 år (startede pga mange mens smerter). Holdte pause på ca et år, hvor min menstruation kom regelmæssigt. Startede igen og stoppede så i april sidste år. Min menstruation har været regelmæssig siden. Jeg er 25 år i dag.

Min kæreste og jeg startede projekt baby i august sidste år og den 25. januar opdagede jeg så at jeg var gravid, på det tidspunkt var jeg 4+1. Alt var lykkeligt. I mandags begyndte jeg så at bløde lidt, det blev værre og jeg begyndte at få smerter. Natten til i onsdags vågnede jeg da jeg havde blødt voldsomt og jeg havde frygtelige smerter. Jeg vidste desværre godt hvad det betød. Jeg var på det tidspunkt 7+3.

Nu venter jeg bare på at blive gravid igen.

Jeg har læst mange steder på nettet, at det anbefales at vente til første menstruation efter spontan abort med at forsøge igen. Hvad er grunden egentlig til dette?

Nogen som er blevet gravid inden første menstruation og har gennemført en graviditet?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. februar 2016

ekebiv

Tutten25 skriver:

Hej.

Jeg har altid haft en normal cyklus. Har været på p-piller siden jeg var 12 år (startede pga mange mens smerter). Holdte pause på ca et år, hvor min menstruation kom regelmæssigt. Startede igen og stoppede så i april sidste år. Min menstruation har været regelmæssig siden. Jeg er 25 år i dag.

Min kæreste og jeg startede projekt baby i august sidste år og den 25. januar opdagede jeg så at jeg var gravid, på det tidspunkt var jeg 4+1. Alt var lykkeligt. I mandags begyndte jeg så at bløde lidt, det blev værre og jeg begyndte at få smerter. Natten til i onsdags vågnede jeg da jeg havde blødt voldsomt og jeg havde frygtelige smerter. Jeg vidste desværre godt hvad det betød. Jeg var på det tidspunkt 7+3.

Nu venter jeg bare på at blive gravid igen.

Jeg har læst mange steder på nettet, at det anbefales at vente til første menstruation efter spontan abort med at forsøge igen. Hvad er grunden egentlig til dette?

Nogen som er blevet gravid inden første menstruation og har gennemført en graviditet?

Det er noget med at det er nemmere at beregne termin hvis man har haft en mens. Synes det er en spøjs ting da det vel er begrænset hvor meget man kan regne forkert hvis man ikke har nået en hel cyklus inden ny graviditet. Jeg mener, det er jo ikke flere måneder det drejer sig om.

Efter min MA gik der 8 måneder før der var gevinst igen.

Anmeld Citér

22. februar 2016

Camillaal

Hej du,

Jeg har oplevet det samme som (i foråret '14) . Blev gravid igen uden at få menstruation, så det kan godt lade sig gøre. Vores forhold var desværre ikke særlig fornuftigt, så vi endte med at vælge en kirurgisk abort i uge 9 (2. Graviditet). 

Rigtig mange oplever desværre en spontan abort. Det hjalp mig at tænke, at der var noget galt med den, siden den ikke skulle sidde fast.

Rigtig meget held og lykke. ☺️

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.