Hej :-)
Det er sådan vi har en dejlig søn på 2,6 år der altid er glad og tilfreds. Han er noget sensitiv, hvilket også betyder der er noget vi som forældre skal være opmærksomme på.
Frederik og jeg (mor) har lige siden han blev født være meget sammen. Pga hans sensitivitet han han haft brug for hjemmedage som jeg indimellem har haft mulighed for pga jeg har gået i skole. Så når jeg havde fridage eller tidligt fri fik han også fri. Hans far har arbejdet meget og i nov 2015 fik han et nyt job som så gjorde han kun var hjemme til at kunne se Frederik i weekenden. Så det er mig der har taget mig af alt. Bringe, hente, bad, mad, skifte, ja alt hvad der høre til. Selv i weekenden har det stadig været mig, da det jo er det Frederik kender bedst til.
Han vil gerne sin far. Forstå mig ret, han elsker sin har men det er mig han kalder på stort set hele tiden.. Hellere far går end mor, men han vil gerne have far med.. Bare mor også er i nærheden. Jeg vil ikke sige Frederik er morsyg, men jeg er nok nærmere hans primære omsorgsperson, og det er derfor jeg bruges mest, eller tager jeg helt fejl? Har har stort set aldrig været passet ret meget udover et par timer og selvfølgelig i dagpleje. Vi har ikke lige sådan han kan overnatte nogen steder, hvilket også er svært for ham .. Han har det godt med at han kan ringe til mig og lige høre min stemme.
Bare et eksempel på en dag:
Idag var vi til onkels fødselsdag, som han glædede sig til.. Håbede lidt på han vil "give lidt slip" men det var stadig meget mor, mor, mor.. Far kunne dog også bruges til at lege med hvis far spurgte. Han vil dog senere gerne ud at gå en tur med mor uden far, hvilket også var i orden..
Det hele startede med han efter at have set vores bil på vej hjemad fra gåturen, gerne vil hjem. Derfor da vi kom op til onkel og tante, gik han hen til far og sagde han skulle tage jakke og sko på og nu skulle vi alle hjem.. Det var ikke så længe siden vi var kommet, så jeg sagde vi lige skulle have lidt at spise inden vi tog afsted.
Dette viste sig at være en dum ide da Frederik kunne blive sur og ked af det over ingenting.. Så gik far på toilet og Frederik blev sur over han ikke måtte komme med som han plejede og kaldte på far, hvorefter han vil op til mig og have en krammer og dernæst ud at spise? ?? senere var han færdig og han måtte se youtube på min mobil, hvorefter jeg lige gik på toilet og der faldt det hele sammen for ham.. Han var fuldstændig grædefærdig og råbte mor, mor , mor.. Far kunne intet gøre og jeg satte mig i sofaen, hvor Frederik så faldet til ro ved at ligge på mig imens.. Efter han var faldet til ro tog vi hjem, hvor der pludselig ikke var mere overhovedet?? Han gik bare i gang med at lege, og eftersom vi havde glemt noget ovre hos onkel måtte far tage over efter det.. Men det var Frederik ligeglad med, bare jeg blev hos ham, ellers blev han ulykkelig.. Ja, undskyld det lange opslag, men undrede mig bare meget over hans opførsel.. ????
Hilsen en meget træt og udmattet mor efterhånden ??????
Anmeld
Citér