Tygger med munden åben

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

572 visninger
0 svar
0 synes godt om
19. februar 2016

Anonym trådstarter

Åååh jeg bliver idiot! Min dreng på knap 7 har en dårlig vane med at han tygger sin mad med munden åben. Og Jeg.Kan.Ikke.Have.Det! Det er faktisk en reel ting ikke at kunne klare den der smaskelyd, det har vist et navn.

Han har FIN luftgennemstrømning gennem næsen, alt er checket. Det er bare vane. Og jeg bliver SINDSSYG! Jeg synes simpelthen, at det er noget af det klammeste i universet den der smaskelyd samt at kunne se maden blive tygget, når han sidder og smasker med munden åben.

Men hvordan i alverden lærer vi ham at stoppe? Vi har jo, åbenlyst nok, bedt ham lade være. De første tyve millioner gange, det er bare som om han glemmer det inden for 5 sekunder og starter igen. Og det er ikke bare mig - man kan se, når vi er ude at spise hos folk, den der lille væmmelse, og jeg forstår det godt. For det ser virkelig ikke særlig appetitligt ud og lyder heller ikke sådan - han har nemlig også for vane at tale rigtig meget,  også med mad i munden, og det gør jo ikke sagen bedre.

Så hvordan knækker vi vanen? I morges prøvede vi for første gang med konsekvens, han fik 3 advarsler og fik at vide, at når advarslerne udløb, så måtte han sætte sig over på trappen og spise færdig. Sådan endte det så.

Han er en psykisk robust dreng, så han bliver ikke ked af det eller noget over den konsekvens, det er lige så meget et forsøg på, at det måske er nemmere at huske, hvis man ved der er en konsekvens ved at glemme det.

Men hvad kan vi ellers gøre? Som sagt skyldes det ikke, at han ikke kan trække vejret ellers. Det er uvane  

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.