Fødselsdag i Vuggestuen

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.153 visninger
11 svar
3 synes godt om
19. februar 2016

hejmeddig10

Godmorgen alle søde baby.dk brugere! Min datter fylder i morgen 1 år! Så på mandag skal vi have noget med ned i vuggestuen. Men hvad tager man med ned til sådan nogle størrelser? Synes det er svært! 

Håber der er nogle der vil dele deres ideer og gode inputs d: 

God dag og god weekend til jer alle sammen!

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. februar 2016

baby_drømme

hejmeddig10 skriver:

Godmorgen alle søde baby.dk brugere! Min datter fylder i morgen 1 år! Så på mandag skal vi have noget med ned i vuggestuen. Men hvad tager man med ned til sådan nogle størrelser? Synes det er svært! 

Det kunne f.eks. være boller, kopper med frugt eller frugt dyr, selv lavede jeg en bolleslange da min søn fyldte 2 år i vuggeren  

Anmeld Citér

19. februar 2016

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster
hejmeddig10 skriver:

Jeg lavede frugtspyd med jordbær, mango, vindruer og banan til vuggeren da min datter blev 1 år

Anmeld Citér

19. februar 2016

serinasmor

Men der er jo mange muligheder  

Du kan lave frugtspyd - evt som pindsvin (sæt spyddene i en halv melon 

Frugt i kop 

Bage kanelboller, bollemand eller dame (eller traktor for den sags skyld ) eller muse boller (rosiner som øjne og frugtstang skåret til hale - ørerne klippes i dejen inden bagningen )

Lav en frugtmand eller kat eller dame eller tog af skåret frugt på skærebræt /fad 

Neutral yoghurt rørt med vanilje eller lidt kakao pulver(den stærke som man bager med ikke det der kan blandes direkte i mælk)  serveres i engangskopper med lidt bær på toppen 

Stænger af agurk, emmentaler og peberfrugt serveret på fad og pyntet med flag  -eller arrangeret som dame, mand, tog osv 

Eller simpelt køb ostehaps, kanelknækbrød, rosiner eller frugtstænger  

Anmeld Citér

19. februar 2016

Sedigfor

Hvad med en kagepige lavet med bolledej og så med noget frugt i eller sådan noget? (: 

da min datter startede i Mandags var der en der havde fødselsdag dog tre år men alligevel, hun havde frygt med, boller (:

Anmeld Citér

19. februar 2016

Benjamins'mor

hejmeddig10 skriver:

I vores vuggestue er der nul sukker, så vi bagte boller. Synes det er mærkeligt, for min søns børnehave er i samme institution og der må de godt have kage med.

Anmeld Citér

19. februar 2016

FruStolpe

Jeg har haft lavet en pålægskage-dame og også bagt sukkerfri/glutenfri blåbærmuffins 

Anmeld Citér

19. februar 2016

striber

Benjamins'mor skriver:

I vores vuggestue er der nul sukker, så vi bagte boller. Synes det er mærkeligt, for min søns børnehave er i samme institution og der må de godt have kage med.

Der er også forskel på vuggestuebørn og børnehavebørn. Det er ganske normalt. Jeg ville blive stik tosset hvis nogen tager kage med i min datters vuggestue. Om den indeholder sukker eller naturlige sødemidler, I dont care! Det hører ikke til i en vuggestue. Jeg er stadig imod det bliver serveret i børnehaven, men der er jeg mere large, da det er større børn. - Og nej er ikke sukkerforskrækket, jeg vil bare gerne styre mine børns sukkerindtag. 

Til TS.

Min datter har fødselsdag i næste uge. Vi laver pølsehorn, et grøntsags-tog og lidt frugt smoothie. 

Anmeld Citér

19. februar 2016

Benjamins'mor

striber skriver:

Der er også forskel på vuggestuebørn og børnehavebørn. Det er ganske normalt. Jeg ville blive stik tosset hvis nogen tager kage med i min datters vuggestue. Om den indeholder sukker eller naturlige sødemidler, I dont care! Det hører ikke til i en vuggestue. Jeg er stadig imod det bliver serveret i børnehaven, men der er jeg mere large, da det er større børn. - Og nej er ikke sukkerforskrækket, jeg vil bare gerne styre mine børns sukkerindtag. 

Til TS.

Min datter har fødselsdag i næste uge. Vi laver pølsehorn, et grøntsags-tog og lidt frugt smoothie. 

Sådan er vi jo så forskellige.

Jeg synes det høre til at man kan give kage med når der er fødselsdag. 

Da jeg var barn var det absolut intet problem. 

Anmeld Citér

19. februar 2016

Bak

hejmeddig10 skriver:

Forleden var der en i min søns vuggestue, der havde gammeldags æblekage med. Inkl flødeskum

Det synes jeg var en god ide til vuggestuebørn.

og tillykke 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.