Råd mod kvalme søges

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.595 visninger
4 svar
0 synes godt om
24. september 2009

linemus

Åh, den altoverskyggende kvalme  Den sidder virkelig helt oppe i halsen, nærmest helt oppe på tungen. Hele tiden. Jeg har to grader af kvalme: meget kvalme og rigtig meget kvalme. Heldigvis brækker jeg mig ikke, men det er godt nok også kun lige skridtet inden.

Hvorfor får man kvalme? Er det noget med, at det er pga. graviditetshormonets hurtige stigning i starten - synes jeg, at jeg har læst?

Hvad gør I? Jeg føler, intet hjælper. Morgenen er så hård at komme igennem med at gøre tre unger klar til dp/bh, men heldigvis kan jeg smide mig på sofaen og ynke mig selv, når jeg kommer hjem, hvilket jeg vil gøre om få minutter.

Line - der skal holde 5 års sørøversfødselsdagsfest for en hel bande unger på lørdag og synes det er ret uoverskueligt...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. september 2009

Kaufie

Øv Line - det er ikke rart at du skal være så hårdt plaget af kvalme. Var du også det de sidste to graviditeter?

Jeg har hørt at mariekiks og ingefær-tabletter skulle hjælpe. Der er vist også et armbånd af en slags man kan gå med - dem, der også hjælper mod køre/søsyge. Ellers ville jeg høre om akupunktur evt kan hjælpe?

Der er godt nok længe til 2.trimester når man har det så skidt.

Håber du finder noget, der hjælper.

Jeg har heldigvis kun lidt kvalme når jeg bliver sulten..... så har skuffen fyldt med riskiks..og har altid skrællede gulerødder med/i køleskabet..... er stærkt besluttet på IKKE at tage helt så meget på denne gang. 

Anmeld

24. september 2009

missKat

linemus skriver:

Åh, den altoverskyggende kvalme  Den sidder virkelig helt oppe i halsen, nærmest helt oppe på tungen. Hele tiden. Jeg har to grader af kvalme: meget kvalme og rigtig meget kvalme. Heldigvis brækker jeg mig ikke, men det er godt nok også kun lige skridtet inden.

Hvorfor får man kvalme? Er det noget med, at det er pga. graviditetshormonets hurtige stigning i starten - synes jeg, at jeg har læst?

Hvad gør I? Jeg føler, intet hjælper. Morgenen er så hård at komme igennem med at gøre tre unger klar til dp/bh, men heldigvis kan jeg smide mig på sofaen og ynke mig selv, når jeg kommer hjem, hvilket jeg vil gøre om få minutter.

Line - der skal holde 5 års sørøversfødselsdagsfest for en hel bande unger på lørdag og synes det er ret uoverskueligt...

Hej Line,

jeg ved om nogen hvad du går igennem!!!
jeg er 12+1 og i dag har jeg "kun" kastet op 2 gange - so far...
og sådan har det været siden uge 6

jeg har det godt med ingefær the. 
Skræl et par cm ingefær og skær det i skiver eller lign.
så hælder du kogende vand over og lader det trække ca 10 min. inden du drikker det kom lidt acacie (staves..) honning i.
det smager SÅ godt og jeg kan normalt ikke lide ingefær så godt igen.
plus det er helt vildt fantastisk mod imunforsvarret

så spiste jeg meget ristet brød og mariekiks i starten, nu er jeg de sidste 10 dage hoppet over på mere "rigtgi" mad igen.

jeg får akupunktur hos lægen gratis 2 gange om ugen i 10 min. det har også gjort underværker.
plus jeg har 2 små magneter til at sidde på akupunktur stederne (1 på hver inderside af håndledet) 24 timer i døgnet.
man kan ikke se dem og de er slet ikke i vejen!!

håber du kan bruge noget af det

Karina

Anmeld

29. september 2009

Gaia

Jeg har gode erfaringer med at isvand ellers prøv de armbånd der hedder seaband de kan nogle gange tage toppe. På mig virker de.

Anmeld

3. oktober 2009

brumbasse

Lyder desværre yderst bekendt!!!

Her hedder det ingen kvalme, meget kvalme, ekstremt meget kvalme eller opkast..

Har i dag kastet op efter at have drukket kaffe, må jeg nok til at droppe..! Er heldgivis ikke afhængig af det så det burde ikke blive noget problem,

Arbejdet har fået besked eftersom jeg de sidste par dage har gået rundt og været grøn i hovedet af kvalme.

1. graviditet stod på opkast fra dag 1 og så ellers 9 mdr frem så det her er næsten "ingenting" men stadig træls!!!! Jeg har efterhånden prøvet ALT og det eneste der hjælper bare lidt er smuttede mandler eller en langsomt spist marie-kiks. Har prøvet ingefær i alle mulige afskygninger, gør det nærmest bare værre! Sidste weekend prøvede jeg et seaband armbånd, strammede bare...
Vil prøve zoneterapi hvis det ikke snart stopper!

Rart med andre med samme grønne skær i hovedet

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.