Enlige mødre under uddannelse, økonomi.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.288 visninger
9 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
17. februar 2016

Anonym trådstarter

Jeg kunne godt tænke mig at vide hvordan at økonomien ser ud for enlige mødre på SU. Hvilke ydelser/tillæg får i og hvor meget har i om måneden ?

Vil gerne forsøge at danne mig et overblik.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. februar 2016

Tiggi

Du kan jo bare slå satserne op online.

Su er vidst nok så man får dobbelt su

Ellers er det vel de normale ekstra bidrag alle enlige er berettiget til.

Og så dem som er indkomstafhængige som pasning og boligstøtte

Anmeld Citér

17. februar 2016

MinPrins

Dobbelt SU, mulighed for Ca 4500 i lån hver måned...

Forhøjede børnepenge, boligsikring...

Anmeld Citér

17. februar 2016

Xolia

Anonym skriver:

Jeg kunne godt tænke mig at vide hvordan at økonomien ser ud for enlige mødre på SU. Hvilke ydelser/tillæg får i og hvor meget har i om måneden ?

Vil gerne forsøge at danne mig et overblik.

Du kan læse en masse på borger.dk

Vedr. børnetilskud til forældre under uddannelse, så er det som enlig kun muligt hvis du er i praktik/lære - hvis du får SU med forsørgertillæg kan du ikke få børnetilskud til forældre under uddannelse.

Forsørgertillæg til SU kræver at du modtager børnetilskud som enlig - hvis du ikke allerede modtager, så er der frist for ansøgning til april kvartal den 31.03.2016 - og skal gøres via borger.dk

Ellers giv UDK et kald 70 12 80 62 - vi har ikke haft så mange tlf. hos familieydelser de sidste par dage, men boligstøtte er lagt ned

Anmeld Citér

17. februar 2016

SandraXOXO

Følger lige med, hvis der er nogen der vil svare på hvad man får udbetalt efter skat og alt det står selv midt i det og damn et rod altså

Anmeld Citér

17. februar 2016

MinPrins

SandraXOXO skriver:

Følger lige med, hvis der er nogen der vil svare på hvad man får udbetalt efter skat og alt det står selv midt i det og damn et rod altså

Det er jo forskelligt alt efter ens fradrag... Men med lån fik jeg 11-12000 udbetalt...

Anmeld Citér

17. februar 2016

Anonym trådstarter

MinPrins skriver:

Det er jo forskelligt alt efter ens fradrag... Men med lån fik jeg 11-12000 udbetalt...

Altså de 11-12.000 du fik udbetalt, det var så dobbelt SU + alm. og forhøjet lån eller hvad ?:-)

Anmeld Citér

17. februar 2016

Love2

SandraXOXO skriver:

Hej. 

Det afhænger lidt af dit fradrag. Jeg får udbetalt 9950 kr. Om mdr. 

Anmeld Citér

18. februar 2016

MinPrins

Anonym skriver:

Altså de 11-12.000 du fik udbetalt, det var så dobbelt SU + alm. og forhøjet lån eller hvad ?:-)

Jaa det var det 

Anmeld Citér

18. februar 2016

Anonym

SandraXOXO skriver:

Jeg får  ca 9500,- i SU efter skat. 

Derudover har jeg mit SU lån på ca 4500

børnebidrag fra far ca 2600 (2 børn) 

boligsikring 3443

Børne-ungeydelse afhænger jo af antal børn og så får man ordinært og ekstraordinært tillæg - og friplads 

Hvis jeg deler børne-unge ydelsen + tillæg ud på hver enkelt måned så er min indkomst næsten steget med 13000 om måneden! 

Før fik vi så heller hverken friplads eller boligsikring og jeg fik 5900,- før skat i SU 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.