Jeg har født 3 gange på Kolding og nu vil jeg føde hjemme 4. Gang.
1. Gang på Kolding var kaotisk! Jeg kom ind og blev tjekket, de valgte at beholde mig deroppe (3 cm) men var næsvis og mente at jeg sagtens kunne tage hjem i stedet for at "holde" en plads! Midt i at jeg fik den første presseve, sagde jm at der var vagtskifte, så hun gik UDEN at tjekke mig og jeg måtte ligge der, alene, med pressetrang. Der gik i følge min kæreste 20 min. Før den 2. Jm kom ind og jeg pressede barnet ud på 1 presseve, hun nåede ikke engang at tjekke mig. (Fødte 2 timer efter ankomst, så godt jeg ikke lyttede og tog hjem igen!!)
2. Gang troede jm ikke på jeg havde pressetrang, men sagde jeg bare kunne presse, mens hun vendte sig om og ville skrive på computeren i mens. Jeg måtte få min kæreste til at få hende over forenden af sengen og se, for hvis jeg pressede lige nu og her! (Jeg havde presseveer og måtte gispe, for ikke at presse, derfor kunne jeg ikke selv sige noget)
da hun kom over og jeg pressede, kom han ud på 1 presseve og har aldrig set en være så overrasket før - hun undskyldte dog og var meget flov over, ikke at tro på mig og kunne ikke forstå han allerede kom.
Det mindste hun kunne have gjort var altså at tjekke mig og lytte til mig, trods jeg kun lige var kommet ind med 3 cm., 1,5 time tidligere. (Hun ville desuden også sende mig hjem!!)
3. Gang var til gengæld rigtig fin!
jeg har ingen erfaringer med andre sygehuse eller pks.
Anmeld
Citér