Efternavn ..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

728 visninger
8 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
14. februar 2016

Anonym trådstarter

Hej, hvis nu min kæreste og jeg gerne vil videre give vores kommende datter begge vores efternavne (da begge er specielle i forhold til hver vores familie) 

kan man så det når begge navne er efternavne? 

Det samme vil vi gerne giftes på et tidspunk hvor vi gerne vil tage hinandens efternavne. Dog mit først og hans som sidste.. Så mit pludselig bliver til et mellem navn? Er det muligt??? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. februar 2016

Yoggibear

Anonym skriver:

Hej, hvis nu min kæreste og jeg gerne vil videre give vores kommende datter begge vores efternavne (da begge er specielle i forhold til hver vores familie) 

Det samme vil vi gerne giftes på et tidspunk hvor vi gerne vil tage hinandens efternavne. Dog mit først og hans som sidste.. Så mit pludselig bliver til et mellem navn? Er det muligt??? 

Mine forældre kunne ikke blive enige dengang jeg blev født og havde hvad der lyder til det samme dilemma. Jeg har en bindestreg i mit efternavn for at undgå at nogle af dem blev til mellemnavne. Ved ikke om det var brugbart.

Anmeld Citér

14. februar 2016

Dig, mig og vores små prinsesser <3

Profilbillede for Dig, mig og vores små prinsesser <3
Alt hvad jeg ytre herinde ønsker jeg bliver herinde :)
Anonym skriver:

Hej

Vi havde samme ønske da vores datter blev døbt. 

Man kan kun have et efternavn.  Den eneste måde man kan undgå det på er ved at have - mellem de to navne  

Anmeld Citér

14. februar 2016

lillespir26

Anonym skriver:

Min datter og kommende lillesøster hedder farens efternavn til mellemnavn og mit til efternavn

Anmeld Citér

14. februar 2016

Soonmom

Du kan kun have et efternavn, og som andre siger kan man sætte en - imellem for på den måde at omgås reglen.

Ang. om I kan få hinandens navne hvis I bliver gift.
Hvis begge navne er lukket eller åbne og som efternavne kan i få dem uden problemer,
Hvis navnene er lukket og er mellemnavne kan I ikke få hinandens

Anmeld Citér

14. februar 2016

alenemor42

Man må godt have 2 efternavne !  Mine De er blevet sat sammen med en bindestreg imellem.

Det kræver at hvis det er slægtsnavne så skal der opnås tilladelse fra familien.

Mine efternavne består af min mors først så bindestreg og så min fars efternavn 

Men ring til kirkekontoret og spørg ind til det.

Anmeld Citér

14. februar 2016

Anonym trådstarter

Tak for svar

Anmeld Citér

14. februar 2016

SDD

Profilbillede for SDD
Mor til to piger, fra ‘14 og ‘20
Anonym skriver:

Ja det kan godt lade sig gøre. 

I kan sagtens lave det ene som mellemnavn fx. vores datter hedder fx mit fars efternavn til mellemnavn og min mors som efternavn. 

Dette kan også arengeres ved et eventuelt ægteskab. 

Anmeld Citér

14. februar 2016

Anonym trådstarter

Altså mit efternavn bliver mit barns mellemnavn og min kærestes efternavn bliver mit barns efternavn. 

Og når vi bliver gift bliver mit efternavn til mit mellem navn og min kærestes efternavn til mit efternavn. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.