Først tre mdr for tidligt

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.552 visninger
11 svar
0 synes godt om
14. februar 2016

Anonym trådstarter

Jeg fødte for 4 år siden min søn 3 måneder for tidligt. Han er idag en helt normal dreng, og er så dygtig. 

Jeg/vi vil gerne have barn nr 2 snart.

min frygt er jeg føder tre mdr for tidligt igen..??????

jer der har født så meget for tidligt, hvordan var det med barn nr to eller tre? Fødte i også for tidligt der.

har snakket med mange, både fra Rigshospitalet , læger osv, og alle siger noget forskelligt Omkring det 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. februar 2016

SDD

Profilbillede for SDD
Mor til to piger, fra ‘14 og ‘20

Jeg tænker at det til dels kommer an på hvorfor du fødte for tidligt denne gang 

alt efter hcvilke grunde kan det endten være et tilfælde at du fødte for tidligt, eller også kan du være disponeret for at gøre igen ved de næste graviditeter.

Anmeld Citér

14. februar 2016

Mami

Fødte 32+2 første gang og 29+0 anden gang, dog af 2 forskellige grunde.. 

Hvad er grunden til FTF? 

Anmeld Citér

14. februar 2016

Skovrup

Profilbillede for Skovrup
Read the baby, not the books.

Jeg er selv den første i en søskendeflok på 4. Jeg blev født 3 mdr for tidligt, resten af mine søskende blev født i 37. Uge alle sammen. 

Men det er nok meget forskelligt om man føder den næste for tidligt. 

Anmeld Citér

14. februar 2016

Hck

Profilbillede for Hck

Jeg fødte første gang i uge 25 ( akut kejsersnit pga af svangerskabsforgiftning) og anden gang blev jeg sat igang i uge 37

Anmeld Citér

14. februar 2016

M (:

Jeg har ikke født ret meget for tidligt, men har dog to for tidlige fødsler i bagagen. Begge uforklarligt for tidligt. Hvis barnet er kommet uforklarligt for tidligt første gang er der 18% forøget risiko for, at barnet bliver født +/- 14 dage fra første barns fødselstidspunkt. Dette holdt stik ved mine børn: den ældste er født 36+3 og den yngste 35+1. 

Anmeld Citér

14. februar 2016

Annemette07

Anonym skriver:

Jeg fødte for 4 år siden min søn 3 måneder for tidligt. Han er idag en helt normal dreng, og er så dygtig. 

Jeg/vi vil gerne have barn nr 2 snart.

min frygt er jeg føder tre mdr for tidligt igen..??????

jer der har født så meget for tidligt, hvordan var det med barn nr to eller tre? Fødte i også for tidligt der.

har snakket med mange, både fra Rigshospitalet , læger osv, og alle siger noget forskelligt Omkring det 

Nu er det ikke mig der har født, men min svigermor fødte min mand(det første barn) 8 uger for tidligt. De efterfølgende børn(3) er født til termin. Hans søster som er den 3. I rækken blev endda først født i uge 42/43, så det kan sagtens være anderledes næste gang. Det er selvfølgelig ikke sikkert, men muligt :-)

Anmeld Citér

14. februar 2016

MorTil3+

Vil også sige at det kommer helt an på hvorfor du fødte for tidligt første gang. Nu fødte jeg så for tidligt her med den sidste og kun 5 uger for tidligt men det var pga kort livmoderhals og der sagde de at hvis jeg får flere børn vil de blive født endnu tidligere.

Anmeld Citér

14. februar 2016

Anonym trådstarter

MorTil3+ skriver:

Vil også sige at det kommer helt an på hvorfor du fødte for tidligt første gang. Nu fødte jeg så for tidligt her med den sidste og kun 5 uger for tidligt men det var pga kort livmoderhals og der sagde de at hvis jeg får flere børn vil de blive født endnu tidligere.

Jeg mener det var fordi jeg fik en infektion og havde en forkortet livmoderhals, vil det så sige jeg føder endnu tidligere? Hvem skal jeg ringe til for at jeh kan få svar på det fra evt læge? Hvis du/nogen ved det

Anmeld Citér

14. februar 2016

MorTil3+

Anonym skriver:

Jeg mener det var fordi jeg fik en infektion og havde en forkortet livmoderhals, vil det så sige jeg føder endnu tidligere? Hvem skal jeg ringe til for at jeh kan få svar på det fra evt læge? Hvis du/nogen ved det

Man kan jo få lagt en cerclage hvis man på forhånd ved at ens livmoderhals er forkortet. Har en veninde der fødte i uge 24 pga forkortet livmoderhals barnet døde men da hun så blev gravid igen fik hun lagt sådan en cerclage og gik til termin. Men man skal ha lagt det ret tidligt i graviditeten i hvert fald inden uge 24. Det var en af børnelægerne på neonatal der sagde til mig at jeg ville føde endnu tidligere hvis jeg skulle ha flere. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.