41+5 - søger erfaring med igangsættelse

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.081 visninger
4 svar
0 synes godt om
12. februar 2016

Babyjanuar16

Hej med jer. 

Jeg søger egentlig nogle erfaringer/oplevelser med at være 41+5 eller mere hvor kroppen slet ikke er moden til fødsel. Jeg skulle til tjek i dag og det kunne ikkecrngang laves en hindeløsning fordi jeg kun er en lillefinger åben  jeg har bare ikke ville sættes igang, men endte med at sidde ude på sygehuset og græde og sammen med jm og mand tog vi beslutningen om at jeg skulle få halvdelen af den dosis orale tabletter man plejer at give for så at komme til tjek igen i morgen og se om det har hjulpet noget som helst. Hvis det nu ikke har er jeg virkelig i tvivl om jeg skal gå videre med medicinen eller lade naturen gå sin gang.. 

Hvordan har jeres igangsættelser været så sent med orale tabletter og hvordan gik fødslen? 

Mangler nogle oplevelser så jeg har En ide om hvad der måske er i vente 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. februar 2016

DenLykkelige2013

Babyjanuar16 skriver:

Hej med jer. 

Jeg søger egentlig nogle erfaringer/oplevelser med at være 41+5 eller mere hvor kroppen slet ikke er moden til fødsel. Jeg skulle til tjek i dag og det kunne ikkecrngang laves en hindeløsning fordi jeg kun er en lillefinger åben  jeg har bare ikke ville sættes igang, men endte med at sidde ude på sygehuset og græde og sammen med jm og mand tog vi beslutningen om at jeg skulle få halvdelen af den dosis orale tabletter man plejer at give for så at komme til tjek igen i morgen og se om det har hjulpet noget som helst. Hvis det nu ikke har er jeg virkelig i tvivl om jeg skal gå videre med medicinen eller lade naturen gå sin gang.. 

Hvordan har jeres igangsættelser været så sent med orale tabletter og hvordan gik fødslen? 

Mangler nogle oplevelser så jeg har En ide om hvad der måske er i vente 

Jeg blev sat igang da jeg var 41+1. Det var planlagt at jeg skulle sættes igang hvis jeg nåede 41 da jeg havde graviditets sukkersyge.

Jeg kom op om formiddagen og fik noget stikpille og igen ved en 16-17 tiden og fik flere stikpiller. Kl 24 startede mine veer og 05.30 var bassen ude. Fødslen gik rigtig let synes jeg selv, det gik lidt stærkt så min krop kunne ikke helt følge med og blev helt rødspættet over det hele, men jeg kunne mentalt godt følge med. Men vi er os hurtig fødere i min familie hvis man kan kalde det, det 

Jeg ville rigtig gerne have født uden igangsættelse, men jeg tænker faktisk ikke rigtig over at jeg er blevet sat igang, gjorde jeg heller ikke på daværende tidspunkt. For mig var det en rigtig god oplevelse, intet ubehageligt ved det. 

Jeg synes du skal fortsætte med medicinen og så se hvad der sker 

Held og lykke med det, og håber det hele går godt 

Anmeld Citér

13. februar 2016

Berta

Hej

Jeg blev sat igang 41+0 med piller. Jeg var helt lukket og umoden.  Igangsættelse den dag pga begyndende svangerskabsforgiftning. 

Jeg fik piller 4 gange fordelt på 2 dage. Veerne startede Ca kl18-19, blev voldsomme (nok der hvor jeg ville bede om at komme ind) kl 21-22. Fødte kl 01. Hurtigt til sidst, men rigtig fint forløb. Var egentlig ked af at jeg skulle sættes igang, men det var ikke særlig slemt. Føltes ikke som igangsættelse når det bare gik sin gang efter nogle piller.

Hvis baby har det godt og du har nok fostervand er der vel ikke noget i vejen med at vente. 

Pøj Pøj med det. 

Anmeld Citér

13. februar 2016

Eliza

Jeg blev sat igang 41+3 første gang. 

Jeg var helt lukket og fik af vide, at der var laaaange udsigter til at han skulle komme. 

Jeg fik en stikpille kl 13, og en ny tid dagen efter kl 9.. 

Kl 15 startede veerne, kl 19 tog vi på sygehuset og kl 19.40 blev han født. 

Det gik ALT for stærkt, og jeg ville så vidt muligt ikke sættes igang igen. 

Anmeld Citér

13. februar 2016

Babyjanuar16

Tusind tak for jeres svar! 

Mjeg fik kun halv dosis igår og har haft lidt ondt og mange plukkeveer siden igår, nu hsr jeg været til tjek og jm synes ikke der var grund til at give mere for der var sket en masse siden så nu synes hun bare vi skal lade naturen gå sin gang indtil i morgen, hvor vi skal til tjek igen og se om der er sket yderligere eller om jeg skal have en dosis. 

Så nu håber jeg resten kommer af sig selv... 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.