Barsel på su?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

911 visninger
4 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
12. februar 2016

Anonym trådstarter

hej, jeg håber der er nogle der kan hjælpe mig lidt

hvis man er gravid og studerende kan jeg læse mig frem til at man kan få 12 ekstra SU-klip - altså et års barsel. Men jeg kan også læse mig frem til at faren kan få 6 ekstra SU-klip - altså et halvt års barsel. 

Betyder det, at vi begge to kan være på barsel de første 6 måneder og at jeg så fortsat har barsel de efterfølgende 6 måneder? 

Jeg tænker at man jo så har mere barsel end hvis begge var på arbejdsmarkedet. 

Mig er der nogen der ved om man som far bare kan nøjes med at holde 2 ugers barsel når man er på SU? 

Jeg håber der er nogen der kan hjælpe mig eller har været i samme situation, hvor begge er studerende og skal have barn  

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. februar 2016

Risse

Anonym skriver:

hvis man er gravid og studerende kan jeg læse mig frem til at man kan få 12 ekstra SU-klip - altså et års barsel. Men jeg kan også læse mig frem til at faren kan få 6 ekstra SU-klip - altså et halvt års barsel. 

Betyder det, at vi begge to kan være på barsel de første 6 måneder og at jeg så fortsat har barsel de efterfølgende 6 måneder? 

Mig er der nogen der ved om man som far bare kan nøjes med at holde 2 ugers barsel når man er på SU? 

Jeg håber der er nogen der kan hjælpe mig eller har været i samme situation, hvor begge er studerende og skal have barn  

Så vidt jeg har forstået er det rigtig nok det du skriver med de 12 til mor + 6 til far. 

Vi står selv og skal til at undersøge det, men så vidt jeg ved er det for at tage hensyn til studieplanerne. Altså 6 su klip gælder for et semester og de 12 for to. Så kan man bedre komme tilbage og følge med i sit studie efter endt barsel, i stedet for at skulle tilbage midt i et semester eller lige inden en eksamen. 

Jeg ved jo ikke helt om jeg har ret, men det er i hvert fald det jeg har fået at vide og hat kunnet læse mig frem til  - lidt fordele skal det jo have at være studerende 

Anmeld Citér

12. februar 2016

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster
Anonym skriver:

Altså der er intet krav om at far skal have barsel, det er et tilbud med de 6 SU klip til far. 

Min datters far tog kun de 2 uger lige efter fødslen og gik ellers i skole som normalt. Dog boede vi ikke sammen, og han fandt først ud af det med de 6 klip da vores datter var 7 mdr. - Det skal vist være påbegyndt inden barnet er 6 mdr. 

Men jeg tror sagtens I kan holde de første 6 mdr sammen hvis I har lyst til det. Så vidt jeg ved kan I også mikse det som I har lyst. Altså f.eks. har du de første 2 mdr alene, så har I måske barsel sammen i 3 mdr og så har du alene igen. 

Men spørg den SU-vejleder der er tilknyttet din skole. H*n har styr på det

Anmeld Citér

12. februar 2016

migxher

Anonym skriver:

Far behøves ikke at holde barsel, og så får han bare de ekstra klip oveni hans almindelige su(det hedder vist mix klip)(: Det gjorde min kæreste. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.