Valg af fertilitetsklinik

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.503 visninger
18 svar
2 synes godt om
11. februar 2016

FrøMor

Hej 

Min partner og jeg har længe snakket om børn og søger derfor en fertilitetsklinik. Er der er nogen af jer der kan anbefale en god fertilitetsklinik på Sjælland til inseminering med donersæd?

Hilsen MariaX2

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. februar 2016

ErDuHerIkkeSnart

MariaX2 skriver:

Hej 

Min partner og jeg har længe snakket om børn og søger derfor en fertilitetsklinik. Er der er nogen af jer der kan anbefale en god fertilitetsklinik på Sjælland til inseminering med donersæd?

Hilsen MariaX2

Hejsa

Hvis det "kun" er insemination (altså, ikke IVF), vil du mange steder kunne få en henvisning fra egen læge til en gynækolog/speciallæge, som kan varetage forløbet. Der er hundredevis af gode - og deres resultater er nogenlunde enslydende. Vælg et sted der er nemt at komme til og fra i forhold til jeres bopæl/arbejde, og uden for lang venteliste.

Held og lykke!

Anmeld Citér

11. februar 2016

FrøMor

Hejsa

Hvis det "kun" er insemination (altså, ikke IVF), vil du mange steder kunne få en henvisning fra egen læge til en gynækolog/speciallæge, som kan varetage forløbet. Der er hundredevis af gode - og deres resultater er nogenlunde enslydende. Vælg et sted der er nemt at komme til og fra i forhold til jeres bopæl/arbejde, og uden for lang venteliste.

Held og lykke!

Jeg kender desværre ikke så meget til processen selv om jeg har prøvet at læse alt hvad jeg kan om emnet. Ja det er "kun" insemination med donersæd.

Vi har aldrig snakket med læge omkring ønsket om at blive gravide  Er der forskel i process og pris når man går igennem lægen og får en henvisning?

Tusind tak for svaret 

Anmeld Citér

14. februar 2016

ErDuHerIkkeSnart

MariaX2 skriver:

Jeg kender desværre ikke så meget til processen selv om jeg har prøvet at læse alt hvad jeg kan om emnet. Ja det er "kun" insemination med donersæd.

Vi har aldrig snakket med læge omkring ønsket om at blive gravide  Er der forskel i process og pris når man går igennem lægen og får en henvisning?

Tusind tak for svaret 

Jeg kender heller ikke helt omstændighederne, når det ikke skyldes fertilitetsproblemer... men  for enlige ved jeg at det kan betale sig at gå via lægen, da forsamtale, udredning, osv. derved er gratis.

Om ikke andet tænker jeg, at det altid er godt at få lidt vejledning?

Anmeld Citér

15. februar 2016

DevaGrace

Hvis I får henvisning fra læge og det er IUI-D uden hormonbehandling i skal have er hele behandlingen (herunder sæd) gratis på hospitalernes fertilitetsklinikker (man skal selv betale for ægløsningssprøjten men den er ikke dyr og der er tilskud hvis man er medlem af Danmark). Der er dog ofte ventetid - ved ikke hvor i landet I er, men her i Kbh er ml. 4 og 8 måneders ventetid afhængigt af hvilket hospital man vælger. Er man utålmodig kan man vælge at få henvisning til en privat fertilitetsklinik, men der skal man - så vidt jeg ved - selv bestille og betale for sæden. 

Jeg mener det er sådan det er, hæng mig ikke 100% op på det

Anmeld Citér

15. februar 2016

FrøMor

DevaGrace skriver:

Hvis I får henvisning fra læge og det er IUI-D uden hormonbehandling i skal have er hele behandlingen (herunder sæd) gratis på hospitalernes fertilitetsklinikker (man skal selv betale for ægløsningssprøjten men den er ikke dyr og der er tilskud hvis man er medlem af Danmark). Der er dog ofte ventetid - ved ikke hvor i landet I er, men her i Kbh er ml. 4 og 8 måneders ventetid afhængigt af hvilket hospital man vælger. Er man utålmodig kan man vælge at få henvisning til en privat fertilitetsklinik, men der skal man - så vidt jeg ved - selv bestille og betale for sæden. 

Jeg mener det er sådan det er, hæng mig ikke 100% op på det

Tusind tak for dit svar.

Vi er to kvinder og derved ikke vidste om det var det rigtige at skulle gå til lægen med det eller om det var til en fertilitetsklinik.

Vi bor i Næstved. Vi vil helt klart lige kigge på det og tage en snak med lægen 

Anmeld Citér

15. februar 2016

DevaGrace

I kan sagtens få henvisning via lægen til fertilitetsbehandling - jeg er enlig og er på vej ud i samme projekt og de samme vilkår gælder for enlige kvinder og lesbiske par.

Så go for it Held og lykke med babyprojektet 

Anmeld Citér

16. februar 2016

FrkHS

Vi fik en henvisning fra egen læge(er også to kvinder og skulle bruge donor). Da der var lang ventetid i det offentlige, kontaktede vi Dansk Fertilitetsklinik i København(vi bor i Roskilde), og kom til første samtale i løbet af en måned.

Omstændighederne ville så at jeg havde svært ved at blive gravid, så vi måtte ty til ivf, og blev tilbagehenvist til det offentlige. 

Anmeld Citér

16. februar 2016

FrøMor

FrkHS skriver:

Vi fik en henvisning fra egen læge(er også to kvinder og skulle bruge donor). Da der var lang ventetid i det offentlige, kontaktede vi Dansk Fertilitetsklinik i København(vi bor i Roskilde), og kom til første samtale i løbet af en måned.

Omstændighederne ville så at jeg havde svært ved at blive gravid, så vi måtte ty til ivf, og blev tilbagehenvist til det offentlige. 

Tror ikke vi vil vente i det offentlige system og også hellere til en fertilitetsklinik.

Håber alt lykkedes i sidste ende og at I er blevet gravide 

Anmeld Citér

16. februar 2016

FrkHS

MariaX2 skriver:

Tror ikke vi vil vente i det offentlige system og også hellere til en fertilitetsklinik.

Håber alt lykkedes i sidste ende og at I er blevet gravide 

Det kan i hvertfald godt svare sig at prøve det private først. 

Efter halvandet år er det endelig lykkes, men det er stadig meget tidligt. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.