Vil kun puttes af mor (14 mdr)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.551 visninger
7 svar
3 synes godt om
9. februar 2016

Morogbarn

Profilbillede for Morogbarn

Ligger og lytter til vores 14 mdr gamle dreng græde ulykkeligt inde fra soveværelset, mens far prøver at putte. Han vil kun puttes af mig. Skal vi føje ham i en periode, eller skal vi stå fast på, at far også skal putte???

Erfaringer modtages gerne!!!

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. februar 2016

Ka+Ma=Be

Det kommer helt an på, hvad i to holder til og føler rigtigt!

Vi har også haft sådanne perioder  (med begge forældre ) og der har vi enkelte gange givet os, hvis vi synes det gav mening og andre gange holdt fast. Det har følteslidt forskelligt i forskellige situationer

Anmeld Citér

9. februar 2016

Vivienne

Har selv været igennem det samme. 

Jeg gik ind til ham og puttede ham. Jeg frygtede den dag eller aften hvor jeg er forhindret i at putte ham... 

Den dag kom, da han var 14 måneder. Jeg skulle på en overnatningstur med arbejdet, så det var kun far og ham. Der var ingen problemer med at putte ham, da han tydeligt kunne mærke at mor ikke var der. Så var far god nok. Siden da kan far putte ham uden problemer. 

Din søn ved du er inde ved siden af, så smut du bare ind til ham. Og det kan du gør med god samvittighed

Anmeld Citér

9. februar 2016

FrkGranger

Jeg vil til en hver tid give min søn den tryghed han beder om når det er muligt... Så jeg mener ikke det er en kamp der er værd at tage..

Her er det sådan at jeg putter når jeg er hjemme, og sådan har det været fra han blev født, far har et par gange forsøgt når jeg har været optaget af andet hjemme, men han blev ulykkelig og jeg tog over..

Jeg arbejder tit aften og der er der ingen problemer...

Anmeld Citér

9. februar 2016

Babilooo

Ligger og lytter til vores 14 mdr gamle dreng græde ulykkeligt inde fra soveværelset, mens far prøver at putte. Han vil kun puttes af mig. Skal vi føje ham i en periode, eller skal vi stå fast på, at far også skal putte???

Erfaringer modtages gerne!!!

Det man skal huske på, er at hvis der er kommer søskende er det lidt svært, hvis det kun er den ene der duer. .. Eftersom man kun kan være et sted.

Der burde i mine øjne ikke være barnet, der bestemmer. Far er en vigtig omsorgsperson og nogle gange, er det altså et spørgsmål om, at de prøver grænser. Det er sjældent at det er fordi de decideret er mere trygge ved mor end med far. 

Jeg synes det er meget vigtigt at vi som mødre ikke forsøger at fastholde at vi er 1. Og far er 2. valg! Eller omvendt.

Vores søn på 6 kan hidse sig op og insistere på at få børstet tænder af far. ... Det er heller ikke noget han får lov til at bestemme. Her er det far der ellers er første valg. 

Anmeld Citér

9. februar 2016

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster

Min datter vil helst at det er den samme der putter de samme steder. 

Herhjemme er det kun mig der må putte (ikke noget problem, da vi kun er os to), og når hun er hos mormor og morfar er det kun mormor der på putte. Hvis mormor en aften er på besøg her må hun ikke putte, og jeg må ikke putte hvis vi overnatter hos mine forældre. 

Og da jeg forleden afleverede hende i vs lige inden lur (pga af læge) blev hun fuldstændig ulykkelig da jeg var ved at give hende sove-tøj på, så hun kunne komme ud i krybben og sove. Men da pædagogen tog over var alt godt igen. 

Dog kan mormor godt putte herhjemme, hvis jeg ikke er her. Så tager det bare lidt længere tid før hun falder i søvn. 

Anmeld Citér

9. februar 2016

FrkGranger

Smølfine123 skriver:

Det man skal huske på, er at hvis der er kommer søskende er det lidt svært, hvis det kun er den ene der duer. .. Eftersom man kun kan være et sted.

Der burde i mine øjne ikke være barnet, der bestemmer. Far er en vigtig omsorgsperson og nogle gange, er det altså et spørgsmål om, at de prøver grænser. Det er sjældent at det er fordi de decideret er mere trygge ved mor end med far. 

Jeg synes det er meget vigtigt at vi som mødre ikke forsøger at fastholde at vi er 1. Og far er 2. valg! Eller omvendt.

Vores søn på 6 kan hidse sig op og insistere på at få børstet tænder af far. ... Det er heller ikke noget han får lov til at bestemme. Her er det far der ellers er første valg. 

I mine øjne er det ikke noget om at holde fast i at jeg er nr 1 men når vi har forsøgt og drengen stadigvæk ikke sober efter 2-3 timer så syntes jeg det er vigtigere at han er tryg, ind at han skal skrige sig i søvn..

Sådan vil min mening være uanset om det gælder tandbørstning eller putning...

Tror ikke et barn får storhedsvanvid af at have medindflydelse på de små ting.. Som alligevel skal gøres, og som ikke er et problem når man står selv med det..

Anmeld Citér

9. februar 2016

Babilooo

FrkGranger skriver:

I mine øjne er det ikke noget om at holde fast i at jeg er nr 1 men når vi har forsøgt og drengen stadigvæk ikke sober efter 2-3 timer så syntes jeg det er vigtigere at han er tryg, ind at han skal skrige sig i søvn..

Sådan vil min mening være uanset om det gælder tandbørstning eller putning...

Tror ikke et barn får storhedsvanvid af at have medindflydelse på de små ting.. Som alligevel skal gøres, og som ikke er et problem når man står selv med det..

Min erfaring er at de hurtigt lærer (efter to dage) at det ikke hjælper at skabe sig. Og ja det er i mine øjne at skabe sig når en anden meget vigtig omsorgsperson er der til at tage hånd om dem. 

Det jeg har oplevet hvis vi giver efter er at det ikke kun er putning men mange ting det breder sig til. Rent praktisk duer det ikke hvis et barn kun vil puttes, have børstet tænder, have tøj på eller læst historie af en af forældrene. Man er nødt til st kkunne fordele det selv om barnet er mors eller fars dreng eller pige i en periode. ... Men for andre kan drt fungere.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.