9 mdr. ammer hver anden time om natten

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.040 visninger
6 svar
4 synes godt om
8. februar 2016

Manna

Hjælp. Hvad gør jeg? Jeg skal have mere sammenhængende søvn for at fungere og skal starte på job om en god måned.

Jeg har tilbudt mad siden 5,5 måneder. Han smager gerne men spiser stort set intet. Han øgede mængden lidt da han begyndte at bevæge sig rundt. Nægter flaske. Har aldrig fået men jeg har prøvet ad flere omgange med vælling til natten for at amme mindre. Han vil ikke have det.

Forsøger også at få ham over i tremmesenfen. Uden held. Han sover meget let. Og altså stadig med mig.

Skal jeg virkelig til at atoppe helt med amning for at få mere nattesøvn?

Gode råd modtages gerne...

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. februar 2016

jenny4

Manna skriver:

Hjælp. Hvad gør jeg? Jeg skal have mere sammenhængende søvn for at fungere og skal starte på job om en god måned.

Jeg har tilbudt mad siden 5,5 måneder. Han smager gerne men spiser stort set intet. Han øgede mængden lidt da han begyndte at bevæge sig rundt. Nægter flaske. Har aldrig fået men jeg har prøvet ad flere omgange med vælling til natten for at amme mindre. Han vil ikke have det.

Forsøger også at få ham over i tremmesenfen. Uden held. Han sover meget let. Og altså stadig med mig.

Har du prøvet at snakke med din sp om det? Ved 9 mdr skal han jo gerne spise mere end smagsprøver og faktisk få mere eller mindre det familen spiser. Vedr nat er det så en mulighed at det er far der tager ham i en periode? For du dufter jo rigtig dejligt af noget han virkelig godt kan lide. Der er ikke noget i vejen for at i sover sammen hvis i begge trives med det, men det lyder det ikke til at du gør. Har i mulighed for at rykke ham på eget værelse? 

Anmeld Citér

8. februar 2016

Mulllesmor

Profilbillede for Mulllesmor

Tænker også med den alder han har ay han burde få flere måltider alm mad / grød om dagen. Når han spiser så meget mælk om natten så bliver han ikke ordentlig sulten om dagen. Han skal have mere mad og tilbud grød inden han skal ammes til nat og puttes så han er godt mæt

Anmeld Citér

8. februar 2016

nemisis

Profilbillede for nemisis

Erfaringen herhjemme er, at amning om natten ikke nødvendigvis har med mad at gøre. Min datter er nu 15 mdr og spiser lige så meget som de store børn i dagplejen, men hun har stadig perioder hvor hun ammer 4 gange fra 19.30-07.00. Det hænger typisk sammen med at hun lærer nyt, så da hun lærte at komme op at sidde, stå, gå osv. Nu kommer der lidt sprog og så har hun igen en periode hvor hun skruer op for amningen. Det handler om tryghed og nærhed, og jeg synes at jeg kan mærke at det hurtigere stilner af igen, når jeg imødekommer hendes behov fremfor at tage kampen.

Ifht mad er det ikke rigtigt at de skal spise alm mad ved 9 mdr. De er rigtig gode til selv at mærke behovet for mad, og hvis din søn foretrækker mælk så gør det ikke noget. Han skal nok komme efter det☺ 

Mere søvn får du bedst ved at acceptere tingenes tilstand og så gå lidt tidligere i seng, sove til middag eller sove længe om morgenen så far kan tage morgen tjansen.  Det skal nok vende. 

Anmeld Citér

8. februar 2016

modesty

Du behøver ikke at stoppe helt med amning, men du kan droppe natamningen. Og stadig amme morgen, eftermiddag og aften. Det kan blive til 3-4 amninger på en dag selvom du er væk på job i dagtimerne.

Han har en alder nu, hvor det er okay at afvænne natamning - hvis du føler et virkelig stort behov for det. Vil dog sige at du ikke nødvendigvis kan regne med at han ikke vågner alligevel.

Anmeld Citér

8. februar 2016

Jegermoar

Profilbillede for Jegermoar
Manna skriver:

Synes du skal læse lidt om BLW - børn styrer selv tilvænningen til mad. Vi har brugt det en del som inspiration, ikke noget fanatisk her. Min søn blev også ammet pænt meget  frem til og med 8 mdr. 8-10 gange i døgnet vil jeg tro. Men læs lidt om BLW - måske det giver dig ro, ellers kan du ogås kontakte ammenet for rådgivning om hvordan du kan håndtere dette.

Anmeld Citér

8. februar 2016

Lomm

Profilbillede for Lomm

Jeg havde samme problem for 2-3 mdr siden, bare med flaske istedet. Her vendte det umiddelbart efter de 9 mdr - af flere årsager:

- vi startede indkøring i VG - det at han så de andre børn spise gav ham åbenbart blod på tanden

- det motoriske kom der - han fik styr på pincet greb

- jeg droppede den kedelige baby mad, og gav ham "rigtig" mad - altså mad der smager af noget, inkl. både salt, sukker, kanel osv (han er barn nr 2, jeg er noget mere afslappet omkring de ting end ved nr 1)

- jeg forsøger at slappe mere af og lade ham styre det selv, da han ikke vil mades. Dog har VG lært mig et trick - nemlig at give ham en ske og så samtidig mader jeg ham med en ske - så tror han ligesom det er ham selv der gør det

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.