Jobsamtale: Hvad er dine stærke og svage sider?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.492 visninger
5 svar
2 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
8. februar 2016

Anonym trådstarter

Jeg er i gang med at forberede mig til min første jobsamtale, men er meget i tvivl om, hvad jeg skal svare, hvis jeg bliver stillet spørgsmålet "Hvad er dine stærke og svage sider?"

Hvad plejer I at svare?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. februar 2016

Chellie

Jeg vil helst ikke give dig mit svar på spørgsmålet, for det handler jo om dig. Men, prøv at tænke det godt igennem. Hvad ER dine stærke og svage sider? Når du så har gumlet lidt på svaret, så kigger du på formuleringen. Hvordan kan du give dette svar, så det lyder som en positiv ting?

Anmeld Citér

8. februar 2016

SofiaMik

Jeg plejer gerne at sige, at mine svageste sider også er mine stærkeste sider og hvad jeg så gør for at det bliver det sidste, der vinder.

Anmeld Citér

8. februar 2016

Anonym trådstarter

Chellie skriver:

Jeg vil helst ikke give dig mit svar på spørgsmålet, for det handler jo om dig. Men, prøv at tænke det godt igennem. Hvad ER dine stærke og svage sider? Når du så har gumlet lidt på svaret, så kigger du på formuleringen. Hvordan kan du give dette svar, så det lyder som en positiv ting?

Hvis jeg vidste det, havde jeg ikke oprettet en tråd.

Jeg er på bar bund, hvad angår jobsamtaler, og jeg havde derfor håbet på, at nogle af jer ville være villige til at fortælle, hvad I plejer at svare, så jeg kunne få en idé om, hvordan jeg skal formulere mit eget svar.

Anmeld Citér

8. februar 2016

Kildebakken

Det kommer helt an på jobbets karakter. Skal du kunne tage ansvar eller er det systematik som kræves. Prøv at matche dit temperament med jobbeskrivelsen. Skal du have med mennesker at gøre kan det være en fordel at du er empatisk. En svag side som også er posiyiv kan være at man er stædig, meget detailorienteret, forsigtig, mangle erfaring etc

Dog er det ikke til alle samtaler du vil få det spørgsmål. Det vigtigste er at du giver et indtryk af hver du er og hvordan du kan være en gevinst for dem i netop det job du søger. 

God fornøjelse og slap af, får du det ikke denne gang er det god træning til næste samtale. 

Kh

Anmeld Citér

8. februar 2016

Chellie

Anonym skriver:

Hvis jeg vidste det, havde jeg ikke oprettet en tråd.

Jeg er på bar bund, hvad angår jobsamtaler, og jeg havde derfor håbet på, at nogle af jer ville være villige til at fortælle, hvad I plejer at svare, så jeg kunne få en idé om, hvordan jeg skal formulere mit eget svar.

Det var nu ikke for at være strid, at jeg skrev som jeg gjorde.. Det var det råd, jeg selv fik, da jeg prøvede at forberede mig til min første samtale.. Og det hjalp mig rigtig meget. Undskyld, du ikke kunne få samme glæde af det... 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.