Eksperthjælp: Blødning i den tidlige graviditet

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.900 visninger
0 svar
0 synes godt om
8. februar 2016

Rikke Nielsen

Jeg har haft en lyserød blødning her til aften da jeg tørrede mig og jeg havde en smule smerter inden, men ingen efter . Der er ikke rigtig mere , men der kommer lidt farvet udflåd nu, som er svært at se farven på. Jeg har før haft en uønsket abort , der startede på samme måde som denne blødning og jeg har fået en tid til scanning imorgen, men er da så bekymret for at jeg får dårlige nyheder . Er det meget normalt at have en blødning i graviditeten ? Jeg er 12+0-12+3 da de har sat mig til 18-21/8

Rikkes svar

Det er helt normalt at opleve en lille pletblødning i den tidlige graviditet. Der er et øget pres på den gravdes blodkar da blodvolumen øges under graviditeten. Dette kan ofte forårsage en lille bristning i skeden slimhinder og dermed den lille blødning.

Så det du skriver lyder helt normalt, og jeg håber du får en rigtig god scanning, som bekræfter en fin graviditet.

Men har man stærke smerter og samtidig stærre blødning skal man altid kontakte sin egen læge.

MVH Rikke Nielsen

Professionelle og personlige ultra- lydscanninger af gravide i både 2D og 3D/4D.

Se Rikkes hjemmeside: Scanningsklinikken.dk

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.