Visdomstand, ska det gøre så vanvittigt ondt!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.481 visninger
7 svar
1 synes godt om
8. februar 2016

Mom2Two

sidste mandag, fik jeg fjernet en visdomstand i undermunden. Han hev og sled godt og grundigt i den, og jeg blev også syet. Jeg fik ugen før fjernet en i samme side i overmunden, også en visdomstand, den blev dog hevet ud og gør ikk ondt.. Jeg er stadig hævet, jeg ka stadig ikk spise, eller sove.. Jeg er begyndt a få ondt ned i halsen og over ganen  jeg renser selvfølgelig 2-3 gange om dagen med det der mundskyld... Havde i også så ondt? Jeg ska op og ha fjernet sting idag, og gruer for a han ska røre det!!

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. februar 2016

Hck

Profilbillede for Hck
Mom2Two skriver:

sidste mandag, fik jeg fjernet en visdomstand i undermunden. Han hev og sled godt og grundigt i den, og jeg blev også syet. Jeg fik ugen før fjernet en i samme side i overmunden, også en visdomstand, den blev dog hevet ud og gør ikk ondt.. Jeg er stadig hævet, jeg ka stadig ikk spise, eller sove.. Jeg er begyndt a få ondt ned i halsen og over ganen  jeg renser selvfølgelig 2-3 gange om dagen med det der mundskyld... Havde i også så ondt? Jeg ska op og ha fjernet sting idag, og gruer for a han ska røre det!!

Det lyder som om at det blodlag der ligger nede i såret er røget ud, så knoglen er lidt blottet og det kan netop gøre sindsygt ondt, men hvis det er det kan tandlægen meget hurtigt afhjælpe det med en lille eugenol meche,der bedøver det ( det virker ret hurtigt). Det er meget normalt at være hævet i op til 14 dage efter

Anmeld Citér

8. februar 2016

Junipige15

Jeg fik fjwernet begge mine i undermunden på én gang ved en tandoperation.. Jeg har aldrig i livet prøvet at have så ondt bagefter - det var virkelig slemt, så ved hvordan du har det.. Kunne intet spise, sove eller nærmest være nogle steder.. Min nye tandlæge siger at det er fordi der er så mange nerver i undermunden, kontra i overmunden. Det hjalp dog lidt på smerterne da jeg fik fjernet stingene, så det lettede lidt..

Anmeld Citér

8. februar 2016

Skouboe

Mom2Two skriver:

Tag fat i din tandlæge og bliv tjekket, at der ikke er noget i vejen, og få evt nellikeolie på. 

Og hvis han har haft rigtigt godt fat, kan det også sagtens skyldes blodansamlinger (blå mærker) i kæben, der trykker på nerverne. Det går over efter nogle uger.

Anmeld Citér

8. februar 2016

RGN

Profilbillede for RGN

Jeg havde virkelig mange smerter i 14 dage efter at have fået fjernet en visdomstand i undermunden. Især hvis jeg havde ligget ned og rejste mig op. Så dunkede det vanvittigt meget.

Jeg fulgte dog heller ikke tandlægens råd om at holde mig i ro og ikke løfte tunge ting/børn. Det burde jeg nok have gjort.

Anmeld Citér

8. februar 2016

God-mor

Jeg fik opereret to visdomstænder ud i undermunden i december sidste år. Det gjorde vanvittigt ondt 2-3 uger efterfølgende og kunne ikke spise/sove eller nærmest eksistere. Jeg måtte tage dolon fordi smerterne var så slemme. 

Anmeld Citér

8. februar 2016

Mom2Two

Så har jeg været deroppe, og alt så fint ud. Det hjalp vidst a få stingene ud, men det er også som om det er blevet værre ... Nok fordi såret er blevet "forstyrret" ... Havde jeg vidst a det var slemt, så havde jeg ikk fået den fjernet imens jeg var gravid, det er helt sikkert ����

Anmeld Citér

8. februar 2016

Junipige15

Mom2Two skriver:

Så har jeg været deroppe, og alt så fint ud. Det hjalp vidst a få stingene ud, men det er også som om det er blevet værre ... Nok fordi såret er blevet "forstyrret" ... Havde jeg vidst a det var slemt, så havde jeg ikk fået den fjernet imens jeg var gravid, det er helt sikkert ����

Kan slet ikke forstå de har fjernet den på dig mens du er gravid, da man jo helst skal undgå smertestillende.. Føler med dig, og håber det snart bliver bedre! 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.