Stofbleer, hvem bruger dem?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7.223 visninger
22 svar
5 synes godt om
7. februar 2016

Alexander R

Er der en der gider at skrive at de bruger stofbleer til rumpen på junior. Min kæreste mener ikke at der er nogen der her i år 2016 bruger stofbleer som ble, fordi det er gammeldags. 
Jeg mener at hun tager fejl. Så kom endelig frit frem og giv dig til kende, hvis du bruger stofbleer som ble på dit barn

Mange hilsner 

Alexander R

God weekend.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. februar 2016

Fremad

Alexander R skriver:

Er der en der gider at skrive at de bruger stofbleer til rumpen på junior. Min kæreste mener ikke at der er nogen der her i år 2016 bruger stofbleer som ble, fordi det er gammeldags. 
Jeg mener at hun tager fejl. Så kom endelig frit frem og giv dig til kende, hvis du bruger stofbleer som ble på dit barn

Mange hilsner 

Alexander R

God weekend.

Hihi det er der skam stadig nogle der gør... 

Her bruger jeg det tit efter bad osv hvor den lille tumler rundt og bagdelen kan få lidt luft 

Anmeld Citér

7. februar 2016

Alexander R

Debatten går på at der ikke er nogen der bruger stofbleer som almindelig ble til afføring og tis. Jeg mener at hun tager meget fejl i den på stand. Og faktisk er der hele 1000,- på højkant til vinderen. Så jeg bevæger mig (som mand) gerne ud på dybt vand og prøver lykken her inde ved at spørge  

Anmeld Citér

7. februar 2016

Fremad

Alexander R skriver:

Debatten går på at der ikke er nogen der bruger stofbleer som almindelig ble til afføring og tis. Jeg mener at hun tager meget fejl i den på stand. Og faktisk er der hele 1000,- på højkant til vinderen. Så jeg bevæger mig (som mand) gerne ud på dybt vand og prøver lykken her inde ved at spørge  

Det er der skam, og har været flere tråde om det herinde....

Anmeld Citér

7. februar 2016

EAF

Hehe jeg kan desværre ikke hjælpe dig med at vinde, for vi gør ikke. Men gjorde da mine tre søskende var små, de er dog hhv. 21, 29 og 31 den dag idag  cirka, har lidt svært med deres aldre  men er til gengæld helt sikker på nogen gør. 

Anmeld Citér

7. februar 2016

Alexander R

For at jeg skal kunne vinde, skal der være en der her i 2016 skriver at hun/de bruger stofbleer som ble. Vædemålet kan kun vindes på den måde. Men hvis der er andre indlæg om det her inde, så må I meget gerne vie mig et link
Tak for svar alle sammen.

Anmeld Citér

7. februar 2016

Miti's mama

Jeg ved ikke med her i Danmark, men i USA er det blevet hen og er blevet trend, se her:  http://www.parents.com/baby/care/american-baby-how-tos/cloth-diapering/ ... så der går nok ikke så længe inden det er her også.

Kender flere i USA der gør det. Bare Google Cloth Diapering og du vil finde tons. Men de ser lidt anderledes ud end dem vi kendte fra 80erne. 

Anmeld Citér

7. februar 2016

Miti's mama

Tatarata skriver:

Jeg ved ikke med her i Danmark, men i USA er det blevet hen og er blevet trend, se her:  http://www.parents.com/baby/care/american-baby-how-tos/cloth-diapering/ ... så der går nok ikke så længe inden det er her også.

Kender flere i USA der gør det. Bare Google Cloth Diapering og du vil finde tons. Men de ser lidt anderledes ud end dem vi kendte fra 80erne. 

Boom

http://www.koogko.dk/stofbleer-efter-type

Anmeld Citér

7. februar 2016

ninibadini

Min bror og svigerinde gør �� men det er vist et eller andet smart system hvor de tager det inderste ud og vasker og det yderste genbruges 

Anmeld Citér

7. februar 2016

Skovrup

Profilbillede for Skovrup
Read the baby, not the books.

Vi brugte moderne stofbleer til vores søn fra han var 4,5 måneder gammel. Han kom også på potten ved hvert almindeligt bleskift fra den str. Han kom på potten efter søvn, efter mad, efter leg og når vi havde været på tur. 

Fordelen ved stof bleer er at han for det første kunne tåle dem, forbudet andet kunne han mærke han havde tisset i dem og kunne i en alder af 9 mdr selv sige til når han havde tisset. Vi brugte baby tegn og da han var halvandet smed han selv bleen og sagde selv til når han skulle tisse. 

Vi brugte formatet bleer om natten og lomme bleer om dagen og i dagplejen. 

Formsyet er bleer der suger meget, det det er meget sugende og vi brugte lanoliniseret uld over dem for ar bevare bleens evne til at ånde. Lommebleerne er mere moderne, da de har et ydre lag der er vandtæt og et sugende lag inden i. 

Fik vi et barn til vil vi begynde med stof bleer med det samme og bruge potte træning fra spæd, da evnen og lysten til at være renlig er der fra nyfødt. Alle ikke moderniserer afrikanske børn bliver renlige inden de er 1 år gamle. 

Så ja, der findes familier der bruger stof bleer, det er som regel dog også lidt alternative forældre som tit samsover, vikler, bruger blw og andre alternative tilgange til de små pus. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.