Hjælp hjælp hjælp

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. februar 2016

Anonym trådstarter

nemisis skriver:

Man kan ikke længere fritages fra aktivering når man er på kontanthjælp /uddannelseshjælp. Man kan have barrierer ifht arbejdsmarkedet, der giver skånehensyn, men det betyder ikke at man ikke kan deltage. Din søster skal bede om en mentor, så tager hun imod aktivitet der støtter hende tilbage til arbejdsmarkedet, og får samtidig en støtteperson der kan hjælpe med at komme afsted til psykiater mv.

Lægen kan ikke sygemelde én, men kan beskrive de begrænsninger sygdommen medfører og så skal sagsbehandler indarbejde de begrænsninger i forløbet mod arbejdsmarkedet /uddannelse.

Jeg er socialrådgiver og har arbejdet med unge med psykisk sårbarhed i flere år. Med en mentor er din søster bedre stillet både ifht kommunen og i forhold til at komme angsten til livs.

Held og lykke

Kan vi godt bede om at få stillet en mentor til rådighed når vi skal til møde imorgen? Altså fremadrettet? Jeg synes det lyder uretfærdigt at sagsbehandler bestemmer hvad min søster skal uden at lytte til hvad HUN føler i alt det her? Det lyder ikke til at sagsbehandler har sat sig ind i hvad læge og psykiater har noteret i journalen ? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. februar 2016

nemisis

Profilbillede for nemisis
Anonym skriver:

Kan vi godt bede om at få stillet en mentor til rådighed når vi skal til møde imorgen? Altså fremadrettet? Jeg synes det lyder uretfærdigt at sagsbehandler bestemmer hvad min søster skal uden at lytte til hvad HUN føler i alt det her? Det lyder ikke til at sagsbehandler har sat sig ind i hvad læge og psykiater har noteret i journalen ? 

I kan i hvert fald spørge ind til muligheden for at starte med en mentor. 

Jeg tror ikke du kan finde en sagsbehandler der vil sige nej til det☺ 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.