Nogle kontorassistenter herinde?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.022 visninger
7 svar
1 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
7. februar 2016

Anonym trådstarter

Hvordan ville I svare på nedenstående spørgsmål?

• Hvorfor søger du jobbet?
  • Hvilke forventninger har du til jobbet/arbejdsopgaverne?
  • Hvad er dine stærkeste sider? – kom fx med konkrete eksempler på dine succeser
  • Hvad er dine svage sider? – kom med konkrete eksempler på hvornår det er svært, eller du har været presset til/over grænsen, og hvordan du håndterede det?
  • Hvad lægger du vægt på i et job/arbejdsplads?
  • Hvorfor skal vi vælge dig til dette job?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. februar 2016

Mom

Profilbillede for Mom
Anonym skriver:

• Hvad er dine stærkeste sider? – kom fx med konkrete eksempler på dine succeser
  • Hvad er dine svage sider? – kom med konkrete eksempler på hvornår det er svært, eller du har været presset til/over grænsen, og hvordan du håndterede det?

Det kan man kun svare på hvis man har set jobannoncen.

Anmeld Citér

7. februar 2016

Anonym trådstarter

7. februar 2016

Liv_86

Anonym skriver:

Forstår ikke helt hvorfor du skal besvare disse spørgsmål, det står der jo ikke noget om i jobannoncen at du skal?

jeg ville personligt lægge vægt på at du har de kompentencer som der står de gerne vil have du skal have. Og så starte med at lave et lille afsnit om hvor du skriver hvorfor du har søgt hos dem fx at du går mulighed for at udvikle dig fagligt og personlig (skriver de) og fordi du kommer til at være i et netværk af faglig engageret kollegaer (skriver de også)

evt gå ind på kommunens hjemmeside og se hvad de skriver om dem selv

Anmeld Citér

7. februar 2016

Anonym trådstarter

Liv_86 skriver:

Forstår ikke helt hvorfor du skal besvare disse spørgsmål, det står der jo ikke noget om i jobannoncen at du skal?

jeg ville personligt lægge vægt på at du har de kompentencer som der står de gerne vil have du skal have. Og så starte med at lave et lille afsnit om hvor du skriver hvorfor du har søgt hos dem fx at du går mulighed for at udvikle dig fagligt og personlig (skriver de) og fordi du kommer til at være i et netværk af faglig engageret kollegaer (skriver de også)

evt gå ind på kommunens hjemmeside og se hvad de skriver om dem selv

De har sendt spørgsmålslisten til mig, så jeg har mulighed for at forberede mig.

Anmeld Citér

7. februar 2016

Mom

Profilbillede for Mom
Anonym skriver:

De har sendt spørgsmålslisten til mig, så jeg har mulighed for at forberede mig.

Men svarende på de spørgsmål er jo personlige, forstået på den måde at KUN du kan svare på hvorfor du har søgt jobbet, hvad dine stærke og svage sider er. Der findes ingen liste over rigtige svar. Hvis vi herinde giver sig svarmuligheder er det jo ikke dig som svare, og det kan ultimativt ende med at du ikke får elevpladsen eller du får den, men ikke kan leve op til de svar du har givet.

Vær dig selv, og svar med hjertet

Anmeld Citér

7. februar 2016

Anonym trådstarter

Men svarende på de spørgsmål er jo personlige, forstået på den måde at KUN du kan svare på hvorfor du har søgt jobbet, hvad dine stærke og svage sider er. Der findes ingen liste over rigtige svar. Hvis vi herinde giver sig svarmuligheder er det jo ikke dig som svare, og det kan ultimativt ende med at du ikke får elevpladsen eller du får den, men ikke kan leve op til de svar du har givet.

Vær dig selv, og svar med hjertet

Det ved jeg godt, men jeg har aldrig været til en jobsamtale før, så jeg vil bare gerne se eksempler på, hvad man kan svare.

Anmeld Citér

8. februar 2016

Mom2beIhope

Anonym skriver:

Først og fremmest vil jeg også sige at du skal være dig selv

Tænk over hvorfor lige netop det job tiltaler dig?
Hvilke tanker har du gjort dig omkring det?
Hvorfor tiltaler det offentlige dig mere end det private?
Du søger vel ikke bare for at søge, men fordi der er noget, som tiltaler dig ved jobbet

Tænk over hvad dine stærke sider er?
Er du god tal?
Er du dårlig til hovedregning?
Er du god til at læse folk?
Mister du hurtigt tålmodigheden?
Giver du op?
Kæmper du for at komme i mål? etc.
Altså tænk over hvad du er rigtig god til på et arbejde? 
Og hvad er du knap så god til? Det er altid godt at kunne fortælle om både stærke og svage sider - det viser arbejdet at du godt ved hvor du hænger i bremsen

Hvad lægger du vægt på i et job?
Er du til lidt humor? En god snak omkring en opgave eller vil du bare køre dit eget ræs? Tænk over hvordan du ønsker din hverdag på job skal være

Sælg dig selv - fremhæv alle dine gode sider
Husk også at nævne de dårlige, men også at du ved hvordan du undgår de dårlige sider ved at bruge dine gode sider måske?

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.