Hvornår mætter mælken ikke nok?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.650 visninger
10 svar
10 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
7. februar 2016

Anonym trådstarter

Jeg har en lille søn på 7 uger som jeg ammer. han har de sidste uger fået mad ca hver 2-3. Time om dagen og sovet ca 7 timer i streg om natten inden han fik mad igen (skøøøønt) Han har taget fint på.

de sidste dage har dog været noget anderledes, han spiser hver time når han er vågen og jeg bliver vækket hver 2-3 time om natten. Jeg frygter lidt at min mælk er ved, ikke at være nok? Har virkeligt meget mælk så det er ikke fordi der ikke er nok, det er mere om det mætter?

Jeg giver det selvfølgeligt lige noget tid inden jeg gør noget. 

Men hvornår har i andre tænkt "nu er amningen slut og jeg giver flaske i stedet"?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. februar 2016

Kildebakken

Det kan være han er igang med et appetitspring  Og sætter mælkeproduktionen op 

Anmeld Citér

7. februar 2016

Junipige15

Jeg tænker også appetitspring, det er helt normalt :-) bare lig ham til så ofte han vil, det tager typisk et par dage.. 

Anmeld Citér

7. februar 2016

Anonym trådstarter

Kildebakken skriver:

Det kan være han er igang med et appetitspring  Og sætter mælkeproduktionen op 

Det var også min tanke, men synes ikke det passede ind i forhold til hvornår de "burde" ligge..  

tror da mine bryster springer hvis der kommer mere mælk 

Anmeld Citér

7. februar 2016

Anonym trådstarter

Junipige15 skriver:

Jeg tænker også appetitspring, det er helt normalt :-) bare lig ham til så ofte han vil, det tager typisk et par dage.. 

Det var også min tanke.. Han får mad når han vil, men savner allerede at kunne sove syv timer

Anmeld Citér

7. februar 2016

Junipige15

Anonym skriver:

Det var også min tanke.. Han får mad når han vil, men savner allerede at kunne sove syv timer

Hihi, ja man bliver hurtigt forvent ;-)

Anmeld Citér

7. februar 2016

migxher

Selvfølgelig måtter din mælk nok, det er nok bare appetitspring, eller tigerspring, der kan de også søge brystet oftere som tryghed det er en myte at modermælk ikke mætter nok eller er nærringsrig nok. du vil opleve MANGE gange endnu at der er tidspunkter hvor det bare føles som om man ammer hele tiden. men hold ud, det bliver bedre igen.

Anmeld Citér

7. februar 2016

Pikku Myy

Anonym skriver:

Det var også min tanke, men synes ikke det passede ind i forhold til hvornår de "burde" ligge..  

tror da mine bryster springer hvis der kommer mere mælk 

Prøv at se om du kan pakke "burde" væk. Børn kommer ikke med en manual, og man kan ikke skrive en der passer til alle børn heller. Kig på dit barn. Du er med sikkerhed den der kender ham bedst

Umiddelbart tænkte jeg også appetitspring. Og bare rolig - dine bryster kan sagtens indeholder meget mere mælk uden de springer

Nogengange kan børn der bøvler lidt med maven også søge bryst hele tiden, men hvis din dreng ellers virker tilfreds og virker til at "sætte pris" på maden, er det nok ikke det.

Anmeld Citér

7. februar 2016

lineog4

Anonym skriver:

Min skønne datter var også super til at sove de færste par uger og så var det det, og vi vågnede hver 2.-3. Time ja nærmest til hun blev et år (endda nætter hvor det var hver halve ). 

jeg måtte gå på flaske med min ene søn, og hvornår vidste jeg det, hmm da han ikke tog på som han skulle.... Ville ikke overveje flaske før.

Anmeld Citér

7. februar 2016

Skouboe

Hvor længe spiser han af gangen? Hvis han kun spiser kortvarigt, kan det også skyldes at han ikke rigtigt når til den fede, mættende mælk. Hvis det er tilfældet, så prøv at malke lidt ud, inden du lægger ham til - på den måde får han mere af den fede mælk, og mindre af den tynde. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.