- P-Piller pga højt blodrtyk, what to do?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.357 visninger
8 svar
0 synes godt om
5. februar 2016

Anonym trådstarter

Ja jeg er så heldig at ha for højt blodrtyk, hvilket jeg har haft i mange år og er i behandling for, nu mener min læge så at jeg ska holde en pause fra mine p-piller, hvilket jeg er mega træt af, da jeg er på p-piller pga kraftig mens og mens smerter og har været det de sidste 20 år. 

What to do? Når jeg ik er på p-piller er de 2 første dage af min mens et mareridt??  Det er så træls!! 

Jeg ka jo ligesom ik bare holde 2 dage fri hver mdr pga jeg bløder over alt og har ondt.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. februar 2016

Berta

Hej

Jeg tænker du er midt 30'erne hvis du har været på p-piller i 20 år. Så er der også for de fleste uanset ved at være tid til skift - pga øget risiko for blodpropper - og det er sikkert derfor din læge foreslår det når du så også har højt BT. 

Har du prøvet uden p-piller - og hvor længe er det siden? Måske det ikke er så voldsomt mere.

Hvis ikke det er til at holde ud vil jeg foreslå en hormon spiral - den nedsætter blødningsmængden væsentligt - og samtidigt smerterne. Og så har du jo også prævention.

Hvis ikke det virker kan du måske blive henvist til sygehuset og få en vurdering om du kan få "brændt" slimhinden i livmoderen så den bliver mindre og dermed bløder du mindre - og har færre smerter. Det kræver at du er HELT færdig med at få børn. 

Du må tage en snak med din læge og høre hvad han/hun vil foreslå - og få en snak om fordele og ulemper ved de forskellige behandlinger.

/Berta

Anmeld Citér

5. februar 2016

Anonym trådstarter

Berta skriver:

Hej

Jeg tænker du er midt 30'erne hvis du har været på p-piller i 20 år. Så er der også for de fleste uanset ved at være tid til skift - pga øget risiko for blodpropper - og det er sikkert derfor din læge foreslår det når du så også har højt BT. 

Har du prøvet uden p-piller - og hvor længe er det siden? Måske det ikke er så voldsomt mere.

Hvis ikke det er til at holde ud vil jeg foreslå en hormon spiral - den nedsætter blødningsmængden væsentligt - og samtidigt smerterne. Og så har du jo også prævention.

Hvis ikke det virker kan du måske blive henvist til sygehuset og få en vurdering om du kan få "brændt" slimhinden i livmoderen så den bliver mindre og dermed bløder du mindre - og har færre smerter. Det kræver at du er HELT færdig med at få børn. 

Du må tage en snak med din læge og høre hvad han/hun vil foreslå - og få en snak om fordele og ulemper ved de forskellige behandlinger.

/Berta

Jep Jep 37 lige om lidt, og ved jo godt at det self ik er helt sundt for kroppen, hvilket jo bare gør mig mere frustreret.

jeg ska til nyt blodtryk tjek om 14 dage, hvor jeg har holdt 14 dages pause, og hvis det så stadig er højt der, vil han helst fraråde p-piller.

Det er 3 år siden jeg sidst holdet pause, hvor min mens osv var som den så altid har været. Mega træls. 

Ska ik ha spiral, da alle jeg kender har haft problemer med den. 

Anmeld Citér

5. februar 2016

Berta

Anonym skriver:

Jep Jep 37 lige om lidt, og ved jo godt at det self ik er helt sundt for kroppen, hvilket jo bare gør mig mere frustreret.

jeg ska til nyt blodtryk tjek om 14 dage, hvor jeg har holdt 14 dages pause, og hvis det så stadig er højt der, vil han helst fraråde p-piller.

Det er 3 år siden jeg sidst holdet pause, hvor min mens osv var som den så altid har været. Mega træls. 

Ska ik ha spiral, da alle jeg kender har haft problemer med den. 

Jeg vil bare lige sige at det er jo ikke sikkert du får problemer med spiralen. (Ja ja, jeg er svært glad for den ��) 

Jeg skal heller ikke have p-piller mere. Jeg har også lidt for højt BT. Jeg vil prøve spiralen  (efter den her graviditet)

Jeg håber I finder en løsning. 

Anmeld Citér

6. februar 2016

klmf

Jeg et så glad for min hormonspiral. Efter det første halve år med pletblødning, har jeg nu ikke set mens siden Det er så nemt. Kunne du overveje det igen?

Anmeld Citér

6. februar 2016

Anonym trådstarter

blæksprutten skriver:

Jeg et så glad for min hormonspiral. Efter det første halve år med pletblødning, har jeg nu ikke set mens siden Det er så nemt. Kunne du overveje det igen?

Når du skriver et halvt år med plet blødning, hvor meget og hvor tit var det så?

Hvis jeg plet blødte i et halvt år, ville jeg nemlig får den fjernet igen, også ville det ha været spild af penge.

1 fordi jeg ville blive sindsyg af at gå og pletbløde hele tiden.

2 man ville jo sku bruge bind hele tiden så. = spild af penge og lidt uhygiejnisk.

3 jeg ville aldrig ku tage med mine unger i svømmehallen, da jeg ik ka bruge tampon osv. 

4 dem jeg kender har netop fået fjernet deres forskellige spiraler pga blødninger/plet blødninger i tide og utide.

Anmeld Citér

6. februar 2016

Anonym trådstarter

Berta skriver:

Jeg vil bare lige sige at det er jo ikke sikkert du får problemer med spiralen. (Ja ja, jeg er svært glad for den ��) 

Jeg skal heller ikke have p-piller mere. Jeg har også lidt for højt BT. Jeg vil prøve spiralen  (efter den her graviditet)

Jeg håber I finder en løsning. 

Det ku self være, men jeg ville blive så træt af at ha spildt så mange penge, på noget der bare sku fjernes igen, hvis det var. 

Anmeld Citér

6. februar 2016

Berta

Det er vist noget med at man kan få spiralen gratis på sygehuset hvis det er til behandling af svær blødning og smerter. Eller sådan har det været tidligere. Det kræver nok at du går en periode uden så du kan "vise" at du har et problem. Prøv at spørg din læge om det måske forholder sig sådan endnu.

Anmeld Citér

6. februar 2016

klmf

Anonym skriver:

Når du skriver et halvt år med plet blødning, hvor meget og hvor tit var det så?

Hvis jeg plet blødte i et halvt år, ville jeg nemlig får den fjernet igen, også ville det ha været spild af penge.

1 fordi jeg ville blive sindsyg af at gå og pletbløde hele tiden.

2 man ville jo sku bruge bind hele tiden så. = spild af penge og lidt uhygiejnisk.

3 jeg ville aldrig ku tage med mine unger i svømmehallen, da jeg ik ka bruge tampon osv. 

4 dem jeg kender har netop fået fjernet deres forskellige spiraler pga blødninger/plet blødninger i tide og utide.

Det var rigeligt med trusseindlæg, havde nok 2 almindelige blødninger derudover, der krævede almindelige bind. Pletblødningen var et par dage med småblødning. For mig har det helt sikkert været det værd ALDRIG at skulle tænke på blødning og risiko for blodpropper. Men det er selvfølgelig en opvejning den enkelte må lave. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.