Hej alle 
Vi har en 3 årig, som aldrig har været særlig glad for det med at skulle sove om aftenen.
Hun har altid sovet i vores seng, og det har altid skulle være med en ved siden af, indtil for 2 måneder siden, hvor jeg (Far) for første gang sagde godnat til hende, og gik ud af værelset, og hun faldt i søvn, uden at kravle ned af sengen og komme ind i stuen, og det har hun gjort lige siden.
Da Hun var ca 1 år begyndte jeg at ligge hende om aftenen, da Mor går super tidligt op, og er for træt til at ligge hende om aftenen, og Hun kæmpede MEGET imod, indtil jeg til sidst vandt kampen, og hun kunne finde ud af at ligge ved siden af mig og falde i søvn.
Hun kan ikke falde i søvn når Mor ligger der, og skal altid pille i hår, kilde, pjatte osv.
Vores dag ser således ud:
Vi bor i Malmø, og arbejder i København (Mor) Lyngby (Far)
Mor står op 03:30, og henter fra vugger direkte efter arbejde ved 15 tiden.
Jeg står op 05:30, og Ella 06:20, og er i vuggeren 07:30
Jeg er hjemme fra arbejde 19:30, nu hvor grænsekontrollen er på sit højeste, så begge piger burde faktisk sove på det tidspunkt jeg kommer ind af døren.
Jeg siger hej, og leger kort med Ella, og så er det i seng kl 20, så der er ikke tid til den store putterutine, da hun allerede har overskredet sin sengetid (Jeg syntes hun burde sove kl 19:30) dog læser jeg nogengange for hende, men tit er hun for overgearet/overtræt, men hun er også meget meget energisk, og har aldrig kunne sidde stille og se en film eller få læst en bog.
Så hun sover måske kl 20:30-21:00.
Mor er alt alt for træt til noget som helst om aftenen, da hun har et meget opslidende arbejde, så hun kan ikke overskue at skulle børste tænder/bade/putte, men det er desværre de kort vi har på hånden pt.
Vi vil gerne have Ella over i hendes egen seng, som pt står i vores værelse, men hvis Mor ligger i vores seng mens Ella skal puttes i sin egen seng, så er der ingen chance overhoved for at hun vil ligge i egen seng, og hun bliver meget ked af det, hvis ikke hun får lov at komme over til Mor.
Mor sover ofte på sofaen hele natten, da det stort set er umuligt for hende at ligge i vores seng, hvis Ella er ved at blive puttet, og hun kan ikke holde sig vågen til Ella er faldet i søvn.
Det er ikke særlig sjovt, så hvad vil være bedst at gøre?