Et barn sygt, et barn raskt ...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

621 visninger
7 svar
30 synes godt om
3. februar 2016

Mom2Two

Jeg er i et dilemma... Ska jeg sende storm afsted i børnehave alene, og lade Thor blive hjemme? De er startet for 14 dages tid siden, og havde begge fri igår... Thor's immunforsvar er dårligt pga for tidlig fødsels, så han har hevet alt til sig, og jeg vil egentligt gerne ha ham til lægen for a bli tjekket for lungebetændelse, det får han så hurtigt... Jeg ku sagtens ha storm med... Storm er ikk engang forkølet ... Jeg er bare bange for hans reaktion når han finder ud af a han ska afsted alene... 

Hvad havde i gjort? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. februar 2016

Hck

Profilbillede for Hck

Helt klart sendt den raske afsted, det kan jo faktisk gå hen og blive en positiv oplevelse

Anmeld Citér

3. februar 2016

Ploffer

Mom2Two skriver:

Jeg er i et dilemma... Ska jeg sende storm afsted i børnehave alene, og lade Thor blive hjemme? De er startet for 14 dages tid siden, og havde begge fri igår... Thor's immunforsvar er dårligt pga for tidlig fødsels, så han har hevet alt til sig, og jeg vil egentligt gerne ha ham til lægen for a bli tjekket for lungebetændelse, det får han så hurtigt... Jeg ku sagtens ha storm med... Storm er ikk engang forkølet ... Jeg er bare bange for hans reaktion når han finder ud af a han ska afsted alene... 

Hvad havde i gjort? 

Jeg havde sendt den raske i børnehave så der var fuld opmærksomhed til den syge 

Anmeld Citér

3. februar 2016

Tullemoar

Profilbillede for Tullemoar

Havde også sendt afsted.. Netop for at kunne give den syge det opmærksom det behøver

Anmeld Citér

3. februar 2016

Fremad

Sende afsted, og hvis der er en voldsom reaktion så vil det for mig betyde at det er på tid de kommer afsted uden at skulle være 24/7... Og lære at fungere og begå sig hver for sig...

Jeg ville sende af sted og give ro og fuld opmærksomhed til det syge barn 

Anmeld Citér

3. februar 2016

Loa

Altså uden at lyde dømmende og kloge åge, men tænker om du ikke skal passe på at gøre så de to drenge aldrig tør være adskilt...?

De er jo to forskellige mennesker, og før eller siden skal de vel lære at de godt kan være et sted uden den anden?

Synes i hvert fald helt klart den syge skal have opmærksomheden hjemme og den raske kan lege og hygge i børnehaven...

Igen, min holdning er jo udelukkende baseret på IKKE at have oplevet to tæt knyttede søskende...

Anmeld Citér

3. februar 2016

Carina:-)

Her var Villads syg hele sidste uge  William kom stadig i børnehave  både fordi Villads havde det rigtig dårligt men også fordi  De begge har godt af at blive adskilt  indimellem  da især William  er meget afhængig af Villads  . Og mener at kunne huske dine drenge også er lidt for tætte  så grib muligheden for at være noget for et enkelt barn og bare bed børnehaven ringe hvis det ikke går 

Anmeld Citér

3. februar 2016

lineog4

Jeg havde sendt afsted. Hos os ender det ofte med børnehavebarnet får lov at blive hjemme når en af de store er syge, men jeg fortryder det næsten altid (og gør det så igen og igen) for jeg føler mig delt mellem to, på den ene side vil jeg så gerne være hygge moren der er rigtig pusse nusse til den syge, og på den anden side vil jeg gerne være lege moren til den raske. Og den raske kommer ikke ud og bevæge sig... Nogle gange er det dog hyggeligt især hvis den raske alligevel er lidt træt og den syge ikke er så syg. 

Min midterste var syg i 9 dage for 2 uger siden og så kom de raske afsted (den mindste var hjemme to dage og så afsted) og det var så skønt både for den syge og mig at vi kunne have timer bare for os, vi fik set Star wars som lillebror ikke må se, vi fik spillet de kortspil lillebror ikke kan, vi fik talt om alt mellem himmel og jord og den syge kunne slappe af, falde i søvn og og og... Han sagde selv der havde været så dejligt. 

Så helt klart afsted med den raske og nyd sæen tiden med den syge. I det hele taget kan jeg kun slå på tromme igen og igen for man som forælder husker at tage alene tid med det ene barn en gang imellem, en fridag med kun et barn, en tur med kun et barn osv det er så fantastisk 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.