Jeg havde sendt afsted. Hos os ender det ofte med børnehavebarnet får lov at blive hjemme når en af de store er syge, men jeg fortryder det næsten altid (og gør det så igen og igen) for jeg føler mig delt mellem to, på den ene side vil jeg så gerne være hygge moren der er rigtig pusse nusse til den syge, og på den anden side vil jeg gerne være lege moren til den raske. Og den raske kommer ikke ud og bevæge sig... Nogle gange er det dog hyggeligt især hvis den raske alligevel er lidt træt og den syge ikke er så syg.
Min midterste var syg i 9 dage for 2 uger siden og så kom de raske afsted (den mindste var hjemme to dage og så afsted) og det var så skønt både for den syge og mig at vi kunne have timer bare for os, vi fik set Star wars som lillebror ikke må se, vi fik spillet de kortspil lillebror ikke kan, vi fik talt om alt mellem himmel og jord og den syge kunne slappe af, falde i søvn og og og... Han sagde selv der havde været så dejligt.
Så helt klart afsted med den raske og nyd sæen tiden med den syge. I det hele taget kan jeg kun slå på tromme igen og igen for man som forælder husker at tage alene tid med det ene barn en gang imellem, en fridag med kun et barn, en tur med kun et barn osv det er så fantastisk
Anmeld
Citér