Hej.
Hvad med hirseflagegrød om morgenen? (altså nu ved jeg ikke hvor gammel Lasse er, men antager at han endnu ikke er i cornflakes alderen :D)
Jeg synes at hirseflagegrøden er lidt mere "lækker" i det end havregrøden er - konsistensmæssigt altså. Men herhjemme er havregrød og øllebrød helt nyt, og ryger ned med velbehag.
Ang. yoghurt så kan det da nemt være et spørgsmål om tilvænning med hans mave - hvis det er nyt for ham at få. Jeg vil anbefale dig at købe naturel og så evt. iblande lidt frugtmos, frem for at købe frugtyoghurt - da det er pumpet med sukker.
Jeg var selv af den tro at yoghurt naturel var ALT for syrligt, og derfor ville få Leanders næse til at rynke i en uge, men jeg tog grueligt fejl, og han sluprede det i sig - og nu er jeg bare ked af at han ikke må få så meget af det (han er kun lige blevet 6 mdr) for det er virkelig lykken for ham kan man se - men jeg vil jo gere passe lidt på hans mave.
Iegn - jeg er ikke sikker på hvor gammel Lasse er, så alt afhængig af hans alder, så er grød (hirse, rismel, majsmel, havre osv) med frugtmos jo fint om eftermiddagen også. Hvis han er over 8 mdr kan en halv bolle med ost eller leverpostej - i små stykker, og frisk frugt måske bruges om eftermiddagen.
Hjemme er æblebåde og tykke agurke skiver et hit at sidde med - men det er jo ikke fordi han som sådan spiser det, han øver sig bare :D
Anmeld