Andre hvis barns nakkefold målte omkring 2,1 mm?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

319 visninger
4 svar
0 synes godt om
1. februar 2016

SRP

Hej piger

Til NF målte jordemoderen nakkefolden til 2,1 mm i uge 12+4. I mine to tidligere graviditer målte den 1,9 mm og 1,7 mm. Hun målte mange gange og tog målet, hvor den var tykkest, men synes det lyder til at være i den lidt kritiske ende:/

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. februar 2016

Carina:-)

SRP skriver:

Hej piger

Til NF målte jordemoderen nakkefolden til 2,1 mm i uge 12+4. I mine to tidligere graviditer målte den 1,9 mm og 1,7 mm. Hun målte mange gange og tog målet, hvor den var tykkest, men synes det lyder til at være i den lidt kritiske ende:/

Men snakkede hun om at det var kritisk og at du skal have en biopsi? 

Anmeld Citér

1. februar 2016

SRP

Carina:-) skriver:

Men snakkede hun om at det var kritisk og at du skal have en biopsi? 

Nej, hun ville ikke foreslå biopsi, men kan bare læse mig frem til, at et mål fra 2,1 mm er i den lidt højere ende og over 3,00 mm er der hvor man vil undersøge nærmere

Anmeld Citér

1. februar 2016

Trine89

Til vores NF scanning var nakkefolden 3,1mm og vi kommer derfra med en risikovurdering på 1:4. 

Og fik derfor også lavet en moderkage biopsi. Som heldigris har vist at alt var okey. 

Baby kan have lagt lidt vanskeligt i forhold til at måle. Vi fik den også målt mere end en gang fordi baby lå og krøllede sig lidt sammen så derfor var det svært og formodentlig også derfor den blev målt så tyk. 

Anmeld Citér

1. februar 2016

Carina:-)

SRP skriver:

Nej, hun ville ikke foreslå biopsi, men kan bare læse mig frem til, at et mål fra 2,1 mm er i den lidt højere ende og over 3,00 mm er der hvor man vil undersøge nærmere

Så ville jeg tage det roligt for ingen tvivl om at I var blevet tilbudt biopsi hvis hun var det mindste i tvivl 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.