Måske en der kan hjælpe ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

877 visninger
7 svar
2 synes godt om
31. januar 2016

Anonym trådstarter

Kære babybruger 

jeg håber der måske er en der har lidt forstand på kalorie-indtag /forbrænding... 

F.EKS - hvis jeg spise 2000 kalorier om dagen og træner så jeg forbrænder 500 kalorier, så synes jeg bare jeg har læst at jeg skal spise 500 kalorier extra .... Men så giver det jo ingen mening ... Gør det ? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. januar 2016

JVF

Anonym skriver:

Kære babybruger 

jeg håber der måske er en der har lidt forstand på kalorie-indtag /forbrænding... 

F.EKS - hvis jeg spise 2000 kalorier om dagen og træner så jeg forbrænder 500 kalorier, så synes jeg bare jeg har læst at jeg skal spise 500 kalorier extra .... Men så giver det jo ingen mening ... Gør det ? 

Nej, det giver ikke mening ;-)

Du har muligheden for at spise 500 kcal ekstra, efter træning, hvis du har en daglig kalorie-grænse på 2000 kcal. :-)

Anmeld Citér

31. januar 2016

Mullesmith

Anonym skriver:

Kære babybruger 

Nej hvis du spiser dig til de 500kcal du lige har trænet "væk" så går det jo lige op  men altså hvis du gerne vil kunne spise mere end din krop forbrænder så skal der jo trænes.

Anmeld Citér

1. februar 2016

Anonym trådstarter

De 2000 kalorier var bare et eksempel 

men vi er enige om at hvis jeg spiser de kalorier efter træning som jeg lige har forbrændt - så kan det være ligemeget?

min daglige kalorie indtag er mellem 1300-1600 

Anmeld Citér

1. februar 2016

Joan ( Smallie )

Hvis du som base kan såise 2000 kcal om dagen uden at tage på og træner for 500 kcal så har du i alt 2500 kcal at spise for uden at tage på hvis du holder dig under det burde du tabe dig.

Så hvis du nu kun spiser 1600 kcal og har forbrændt 2500 på en dag så er der jo 1100 kcal i overskud som kroppen skal finde på sig selv og forbrænde.

Gav det mening?

Anmeld Citér

1. februar 2016

januar16

Anonym skriver:

De 2000 kalorier var bare et eksempel 

men vi er enige om at hvis jeg spiser de kalorier efter træning som jeg lige har forbrændt - så kan det være ligemeget?

min daglige kalorie indtag er mellem 1300-1600 

At det så er ligemeget med træning? 

Nej for træning, især styrke, øger din efterforbrænding. Det er vigtigt at holde sig i gang i forbindelse med et vægttab, da det er nemmere for kroppen at tære af muskler end af fedtet. Mener der er mange der spiser protein eller lign lige efter træning for at opbygge muskler.

Dit kalorieindtag tror jeg er fint. Mener at hvis man kommer under ca 1000 så sparer kroppen alt hvad den kan, da den tror du sulter.

Anmeld Citér

1. februar 2016

Anonym trådstarter

januar16 skriver:

At det så er ligemeget med træning? 

Nej for træning, især styrke, øger din efterforbrænding. Det er vigtigt at holde sig i gang i forbindelse med et vægttab, da det er nemmere for kroppen at tære af muskler end af fedtet. Mener der er mange der spiser protein eller lign lige efter træning for at opbygge muskler.

Dit kalorieindtag tror jeg er fint. Mener at hvis man kommer under ca 1000 så sparer kroppen alt hvad den kan, da den tror du sulter.

Selvfølgelig er træning vigtig - uanset om det er i forbindelse med vægttab eller bare generelt. Man skal holde sig i gang synes jeg  

jeg ville da dø hvis jeg kom under 1000 kalorier om dagen, så det kommer aldrig til at ske 

det er bare det der med forbrænding og folk der siger det ene og folk der siger det andet 

Anmeld Citér

1. februar 2016

Anonym trådstarter

Joan ( Smallie ) skriver:

Hvis du som base kan såise 2000 kcal om dagen uden at tage på og træner for 500 kcal så har du i alt 2500 kcal at spise for uden at tage på hvis du holder dig under det burde du tabe dig.

Så hvis du nu kun spiser 1600 kcal og har forbrændt 2500 på en dag så er der jo 1100 kcal i overskud som kroppen skal finde på sig selv og forbrænde.

Gav det mening?

Det gav rigtig meget mening  tusinde tak

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.