sorry, men jeg er

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

359 visninger
3 svar
0 synes godt om
6. april 2008

heaven

altså nødt til at bringe et par spørgsmål om mad!!!

Har brug for et alternativ til morgenmad i stedet for øllebrød og havregrød? Vi har en kamp herhjemme pt, og LASSE VIL DET BARE IKKE MERE, suk suk.....

Og hvad med eftermiddagsmad - har prøvet jordbæryoughurt og youghurt med peach-melba, men jeg tror ikke hans mave er total med på det..... Har gået uden afføring i 2,5 døgn. Der er godt nok kommet hul nu, så måske er det bare tilvænnning?

Andre forslag modtages med kyshånd

Kram Jannie - der undskylder at jeg tager mad op igen - vi har jo ligesom haft det 117 gange;)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. april 2008

Anja

Hvis han er god til at spise rugbrød kan han vel få det til morgenmad ?? en ostemad eller noget .....

Elias får havregrød - og synes da også at skemad til morgenmad virker som det de fleste bruger, men det er vel langt vigtigere at de får noget i maven - og gerne noget solidt.

Rugbrød kan vel være lige så godt som havregrød .... eller ??

Elias er også begyndt at få yoghurt til eftermiddagsmad nogle gange - indtil videre kun pære/banan for det er det den store vil spise af ALLE yoghurt varianter :)). Jeg har drysset lidt mueli (uden nødder) eller havregryn på så det "fylder" lidt mere i maven. Han har ikke haft problemer med maven pga yoghurt, men ja - nogle børn skal nok bare igennem en tilvænningsperiode.

Anmeld

6. april 2008

Sille

hvad med yoghurt med havregryn til morgenmad? Og lidt frugt?

Til eftermiddagsmad kan du også give lidt knækbrød med pålæg og frugt?

Anmeld

6. april 2008

Tikki

ja, lige pludselig skifter de smag og bliver trætte af det de plejer - skide træls, når man nu lige troede det hele kørte så godt :D Kender det.

Jeg skifter imellem mange forskellige grødtyper - hirsegrød, majsgrød, muesligrød, boghvedegrød, havregrød og nogle gange får hun dem lidt blandet eks. havregrød med hirseflager. Hun bliver meget meget hurtigt træt af den samme ting, så jeg mixer lidt rundt, så hun får noget forskelligt næsten hver dag. Nogle gange får hun kogte bær på ellers så får hun måske bananstykker. Hun kan faktisk også godt lige havregryn med mælk, men det er altså lidt svært at stoppe i munden på hende med sådan en lille ske :)

Det samme med de andre måltider - hun kan godt lige rugbrødet, men ikke et helt stykke med det samme pålæg på. Så hun får 3-4 kvarte med forskelligt pålæg.

Ang. eftermiddagsmad, så får Iza også forskelligt: Sødmælksyoughurt (sjældent), frugtstykker, 1/2 bolle med ost, rugbrød igen (hun elsker rugbrød), øllebrød, avokadostykker, kogte grøntsager eller rester fra gårdsdagens aftensmad

ang. det med mælkeprodukter, så er der jo noget med, at det første år skal man passe lidt på med komælksprodukter. Min datter får mange opstød/bøvser/gylper en del, hvis hun har spist en portion sødmælksyoughurt, så det får hun ikke så ofte. Alm. youghurt med frugt er der helt vildt meget sukker i, men det er du sikkert godt klar over ;)

/Jeanette, der godt nok synes det her mad er en videnskab..pyhh

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.