ja, lige pludselig skifter de smag og bliver trætte af det de plejer - skide træls, når man nu lige troede det hele kørte så godt :D Kender det.
Jeg skifter imellem mange forskellige grødtyper - hirsegrød, majsgrød, muesligrød, boghvedegrød, havregrød og nogle gange får hun dem lidt blandet eks. havregrød med hirseflager. Hun bliver meget meget hurtigt træt af den samme ting, så jeg mixer lidt rundt, så hun får noget forskelligt næsten hver dag. Nogle gange får hun kogte bær på ellers så får hun måske bananstykker. Hun kan faktisk også godt lige havregryn med mælk, men det er altså lidt svært at stoppe i munden på hende med sådan en lille ske :)
Det samme med de andre måltider - hun kan godt lige rugbrødet, men ikke et helt stykke med det samme pålæg på. Så hun får 3-4 kvarte med forskelligt pålæg.
Ang. eftermiddagsmad, så får Iza også forskelligt: Sødmælksyoughurt (sjældent), frugtstykker, 1/2 bolle med ost, rugbrød igen (hun elsker rugbrød), øllebrød, avokadostykker, kogte grøntsager eller rester fra gårdsdagens aftensmad
ang. det med mælkeprodukter, så er der jo noget med, at det første år skal man passe lidt på med komælksprodukter. Min datter får mange opstød/bøvser/gylper en del, hvis hun har spist en portion sødmælksyoughurt, så det får hun ikke så ofte. Alm. youghurt med frugt er der helt vildt meget sukker i, men det er du sikkert godt klar over ;)
/Jeanette, der godt nok synes det her mad er en videnskab..pyhh
Anmeld