Bolle slange til 1 års fødselsdag

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.926 visninger
9 svar
3 synes godt om
28. januar 2016

Omsorgsgiver

Profilbillede for Omsorgsgiver
Den stolte mor til 2

Jeg har googlet lidt og jeg har besluttet at ville lave en slange ud af boller som min søn kan have med i vuggestuen når han bliver 1 år. Men hvordan gør jeg? Er det bare en alm bolledej og så bygger /sætter man bollerne sammen? Og så skal "slangen" vel have lige så lang tid i ovnen som hvis det bare var ganske alm boller? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. januar 2016

BigHope13

Ja det er bare at lave en alm bolledej og placerer dem tæt sammen når du former din slange.

her lavede jeg bare almindelige boller og så satte jeg dem sammen bagefter. De blev dog lige til den store side 

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld Citér

28. januar 2016

baby_drømme

Ja, du laver bare helt almindelig bolledej og lægger dem tæt sammen 

Jeg lavede en til min søns 2 års 

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld Citér

28. januar 2016

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster
EJA skriver:

Ja, du laver bare helt almindelig bolledej og lægger dem tæt sammen 

Jeg lavede en til min søns 2 års 

Hvor er den fin Hvad brugte du til at lave tungen?

Anmeld Citér

28. januar 2016

baby_drømme

MummiT skriver:

Hvor er den fin Hvad brugte du til at lave tungen?

Jeg brugte mango  

Anmeld Citér

29. januar 2016

Omsorgsgiver

Den stolte mor til 2

Super  Tak for svar 

Anmeld Citér

29. januar 2016

Kløver

Omsorgsgiver skriver:

Jeg har googlet lidt og jeg har besluttet at ville lave en slange ud af boller som min søn kan have med i vuggestuen når han bliver 1 år. Men hvordan gør jeg? Er det bare en alm bolledej og så bygger /sætter man bollerne sammen? Og så skal "slangen" vel have lige så lang tid i ovnen som hvis det bare var ganske alm boller? 

Sådan gjorde jeg og blev super fint  

Anmeld Citér

29. januar 2016

Roselil

Profilbillede for Roselil
Omsorgsgiver skriver:

Jeg er ikke selv så god til at følge en opskrift, men har lige lavet en bolleslange af en almindelig dej tilsat en masse revet æble, brugte pink lady æbler (pga. Sødmen) gulerødder og tranebær. Så farvede jeg kokos i tre separate poser, rød, grøn og blå som jeg pyntede slangen med. Den var et hit

Anmeld Citér

29. januar 2016

Omsorgsgiver

Den stolte mor til 2

Er det mon "nok" med kun slangen?? Jeg tænker at jeg vil pynte den med glasur ovenpå? Men skal de have noget andet ved siden af??

Anmeld Citér

29. januar 2016

Mor i Aarhus

Min barndoms venindes mor satte bollerne sammen med glasur. Den lille overraskelse med ekstra glasur var ret populær 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.