Eksperthjælp: Scanning under sygdom

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

632 visninger
0 svar
0 synes godt om
28. januar 2016

Rikke Nielsen

Hej Sonja.

Jeg er gravid og er 9+6 henne. Jeg var til min første læge undersøgelse i fredags hvor jeg var 9+1 henne, hvor alle de officielle papirer blev oprettet og diverse prøver blev taget. Min egen læge vil så scanne mig, men da han sætter scanneren på synes fosteret lille ifht hvor langt henne jeg egentlig er.

Jeg aftaler med lægen at jeg skal komme igen ugen efter med fyldt blære for at blive scannet.

Jeg bliver så syg i løbet med weekenden hvor jeg kaster voldsom op, feber, har voldsomme smerter i ryggen og kan ikke holde noget i mig.

Jeg tager så til lægen om mandagen, da jeg ikke kan holde dette ud og forhåbningen om at han så vil scanne mig.

Min læge undersøger mig og tager diverse prøver og det viser sig at jeg har en kraftig UVI og grundet det vil han så ikke scanne mig før jeg er rask igen.

Kan det virkelig passe at man ikke skal scannes hvis man er syg med fx UVI? I mine ører lyder det meget mystisk og jo længere tiden går og scanninger bliver trukket ud, jo mere bekymret bliver jeg for om der er noget galt med fosteret.

Jeg håber at du kan hjælpe mig.

Rikkes svar

Hej Ergobaby

Skal ikke kunne sige hvorfor din læge ikke vil scanne dig mens du er syg, men kan godt forstå at du ønsker at se, om din graviditet udvikler sig normalt.

Jeg scanner selv gravide dagligt, og scanner dem også selv om de har en blærebetændelse. Jeg scanner udelukkende de gravide uden på maven (abdominalt), så hvis din læge udelukkende har mulighed for at scanne dig gennem skeden (vaginalt), så kan det være derfor at at ønsker dig fri for blærebetændelsen først.

Men tal endelig med din egen læge, så han ved hvilke bekymringer du går med. 

Håber alt det bedste for dig.

Hilsen Rikke Nielsen

Professionelle og personlige ultra- lydscanninger af gravide i både 2D og 3D/4D.

Se Rikkes hjemmeside: Scanningsklinikken.dk

Anmeld Citér

3 numre af Vores Børn + 2 LEGO Storage bokse.

Spar 384 kr.

Køb her for kun 229 kr.

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.

Egmont Publishing A/S
Strødamvej 46
2100 København
CVR: 83131128
Bliv fan på Facebook
Baby.dk på Google+