Stress og motion?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

451 visninger
5 svar
1 synes godt om
26. januar 2016

Anonym trådstarter

Mit spørgsmål er: 

Må man dyrke motion når man er stresset og har depression?

Nogle siger JA andre NEJ (det er katastrofalt)

Hvad siger I? Jeg bliver mere glad/lettet når jeg har motioneret. Jeg træner ikke hårdt på nogen måde. Jeg er vandt til at løbe meget men har ikke kunne tage mig sammen. Nu er jeg meldt ind i fitness center og vil gå et par gange om ugen. Hvad tænker I?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. januar 2016

sandramor

Anonym skriver:

Mit spørgsmål er: 

Må man dyrke motion når man er stresset og har depression?

Nogle siger JA andre NEJ (det er katastrofalt)

Hvad siger I? Jeg bliver mere glad/lettet når jeg har motioneret. Jeg træner ikke hårdt på nogen måde. Jeg er vandt til at løbe meget men har ikke kunne tage mig sammen. Nu er jeg meldt ind i fitness center og vil gå et par gange om ugen. Hvad tænker I?

Altså nu har jeg ikke haft depression men jeg har haft stress i en meget alvorlig grad!!!!

motion er uden tvivl sundt mod depression det er ihvertfald hvad man hører og læser alle steder.....

med stress er det lidt anderledes.... Når du er stresset har du i lang tid haft alt for meget adrenalin og i sær cortisol i kroppen..... Det er i sær de to stoffer der udskilles ved træning 

hvis du er alvorlig stresset skal du passe på med hård træning... Jeg prøvede og hold nu kæft jeg røg ned med et brag igen!!!!! Men derimod virkede lange gåture super godt for mig

jeg kan selvfølgelig ikke sige hvad der vil fungere for dig..... Mit råd er at du skal mærke efter og er du alvorlig stresset skal din krop ned i tempo ikke op! 

Anmeld Citér

26. januar 2016

sandramor

sandramor skriver:

Altså nu har jeg ikke haft depression men jeg har haft stress i en meget alvorlig grad!!!!

motion er uden tvivl sundt mod depression det er ihvertfald hvad man hører og læser alle steder.....

med stress er det lidt anderledes.... Når du er stresset har du i lang tid haft alt for meget adrenalin og i sær cortisol i kroppen..... Det er i sær de to stoffer der udskilles ved træning 

hvis du er alvorlig stresset skal du passe på med hård træning... Jeg prøvede og hold nu kæft jeg røg ned med et brag igen!!!!! Men derimod virkede lange gåture super godt for mig

jeg kan selvfølgelig ikke sige hvad der vil fungere for dig..... Mit råd er at du skal mærke efter og er du alvorlig stresset skal din krop ned i tempo ikke op! 

motion ses som et rigtig godt middel til at FOREBYGGE stress men ikke til at afhjælpe det..... Jo på et let plan 

Anmeld Citér

26. januar 2016

Anonym trådstarter

sandramor skriver:

motion ses som et rigtig godt middel til at FOREBYGGE stress men ikke til at afhjælpe det..... Jo på et let plan 

Let plan er det ikke ok med stabilitetstræning, koordinationstræning, joggetur/gåture og let styrke?

Anmeld Citér

26. januar 2016

januar16

Anonym skriver:

Let plan er det ikke ok med stabilitetstræning, koordinationstræning, joggetur/gåture og let styrke?

Det tror jeg er helt fint. Jeg købte engang Anne Bechs fit på 100 dage, men i starten står noget om at hvis man opfylder x antal betingelser for stress skal man ikke stresse kroppen yderligere og i stedet vælge hendes gudinde bog.

Som bl.a. indeholder koordinationsøvelser. Men ikke for meget hård kondition og huske hviledage.

Hvis du har det godt efter træning så tænker jeg at det er godt nok

Anmeld Citér

26. januar 2016

sandramor

Anonym skriver:

Jeg ville holde mig fra styrke træning men alt det andet tror jeg er helt fint 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.