Nytårsudfordring 9/20

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

651 visninger
5 svar
8 synes godt om
25. januar 2016

Skouboe

Trøje til mig selv. Mønsteret mangler et par tilretninger, men alt i alt et godt forsøg

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. januar 2016

hannetheis

Profilbillede for hannetheis

nu syr du meget. Jeg er lige begyndt at lære det. Nu har jeg kigget lidt på nogle stoffer jeg godt kan lide.

men da økonomien også er lidt presset vil jeg jo gerne kunne høbe mest muligt.

så tænkte hvor meget kan man sy af en meter stof.

tænker ballon bukser og nemme trøjer med lange ærmer. Det vil skulle laves i størrelser 122-128

Anmeld Citér

31. januar 2016

Skouboe

hannetheis skriver:

nu syr du meget. Jeg er lige begyndt at lære det. Nu har jeg kigget lidt på nogle stoffer jeg godt kan lide.

tænker ballon bukser og nemme trøjer med lange ærmer. Det vil skulle laves i størrelser 122-128

Hvor meget man kan sy, afhænger både af bredden på stoffet, evt. print og mønsteret du gerne vil sy. 

Et godt råd til at holde prisen nede, er at kombinere stoffer, så du kan bruge noget lidt billigere ensfarvet, sammen med noget lidt dyrere mønstret. 

Når du vælger mønstret stof, så tænk over at jo større mønstret er, jo mere spild er der, når mønsteret skal passe. 

Udnyt alle rester, vær ikke bange for at prøve noget nyt. 

Anmeld Citér

31. januar 2016

hannetheis

Profilbillede for hannetheis
Skouboe skriver:

Hvor meget man kan sy, afhænger både af bredden på stoffet, evt. print og mønsteret du gerne vil sy. 

Et godt råd til at holde prisen nede, er at kombinere stoffer, så du kan bruge noget lidt billigere ensfarvet, sammen med noget lidt dyrere mønstret. 

Når du vælger mønstret stof, så tænk over at jo større mønstret er, jo mere spild er der, når mønsteret skal passe. 

Udnyt alle rester, vær ikke bange for at prøve noget nyt. 

tak for rådet. Det vil jeg helt sikkert bruge.

Anmeld Citér

31. januar 2016

lineog4

hannetheis skriver:

Ville ikke købe en meter for så får du en rest der er næsten ubrugelig... 

Str 122-128 der tror jeg med 70 cm kan du få er ballonbukser og forsiden til en bluse hvis stoffet er 140 bredt. 

Med 60 cm kan jeg få halvanden bluse minus ærmer (sætter gerne en anden farver ærmer på).

Især ballonbukser tager sindsyg meget stof, mens er par mere stramme efterlader en rest til fx bluse.

Mit råd udover det med at spare på det dyre stof ved at supplere med ensfarvet, er altid at finde det mønster man vil sy også købe stof som anbefalet. Når du så er blevet joinet helt på så kan du også bare købe for så vil resterne også komme i brug

Anmeld Citér

31. januar 2016

lineog4

Skouboe skriver:

Trøje til mig selv. Mønsteret mangler et par tilretninger, men alt i alt et godt forsøg

Minder lidt om den jeg lige har syet til teenageren, der var bare i fast stof

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.