Eksperthjælp: Dreng spiser og drikker ikke nok

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

485 visninger
0 svar
0 synes godt om
25. januar 2016

Gitte Sander

hej jeg har en søn på 8 mdr, en meget frisk dreng, men i de her dage føler jeg han ikke spiser og drikker mælk nok.. jeg er stresset over alt muligt andet i forvejen økonomisk osv kan ikke rigtig skaffe mig noget til ham, og føler han bliver irriteret når jeg prøver at lægge ham tæt ind til mig. jeg er stresset og bliver meget mere stresset når jeg føler kan ikke få det hele til at fungere. har familien der hjælper meget, men syntes ikke rigtig jeg er god til at underholde ham og han tit griner og har det sjovt med andre. hvad skal jeg gøre for at lære at være sammen med ham på en måde så han syntes det er skægt???? han vil hellere ikke ligge roligt i min skød og bliver meget urolig når jeg bære ham tæt eller vil lægge ham i seng ved siden af.. Jeg ved han er i den alder hvor alt andet er meget interesent og han er nysgerig det skal han os have lov til, men jeg vil gerne give ham et dejlig følelse os, hvad kan jeg gøre. Hjælp plz

Gittes svar

Hej "mu",

Jeg synes du skal prøve at kontakte sundhedsplejersken og PPR - Pædagogisk Psykologisk Rådgivning i din kommune.

Det lyder som om du har rigtig svært ved flere ting i samspillet med din dreng, og det er ikke nok at få råd igennem en brevkasse, du er simpelthen nød til at have fat i en, der kan hjælpe dig mere og iagttage hvordan det er han gør og hvad det er du gør, en fagperson som kan se på, hvorhenne det er, det går galt imellem jer.

Jeg synes det er vigtigt, at du gør det nu, for det alvorligt, når han ikke spiser og drikker normalt. Kan du ikke få fat i nogle af ovennævnte kan du prøve at gå til lægen og beskrive problemerne.

Det vigtigste i den alder han har er at tilbyde ham en varm og tryg kontakt og samstemme sig hans behov, dvs. at du som mor forsøger at leve dig ind i, hvordan han har det. Og ja, det er sandt at det kan være en alder, hvor han søger udad og interesserer sig for omverdenen. Det kan også være, at han kan mærke at du er stresset og derfor søger lidt væk fra dig. Men det er for svært at besvare via en brevkasse, der skal man simpelthen se, hvordan det foregår imellem jer, og derudfra give råd til, hvad du kan gøre anderledes.

Mist ikke modet, nogle gange er det bare svært at være mor og tyde sine børns adfærd. Og selvom det kan være svært, er selve det at du er opmærksom på problemerne jo et første skridt til at få dem løst :-)

Mange hilsener,

Gitte

Gitte modtager enkeltpersoner og par i terapi, ligesom hun afholder mindfulnessgrupper, udviklingsgrupper, samt weekend workshops for par. Hun er forfatter til bogen "Grib kærligheden"

Se Gittes hjemmesider: www.gittesander.dk og www.gribkærligheden.dk

Anmeld Citér

3 numre af Vores Børn + 2 LEGO Storage bokse.

Spar 384 kr.

Køb her for kun 229 kr.

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.

Egmont Publishing A/S
Strødamvej 46
2100 København
CVR: 83131128
Bliv fan på Facebook
Baby.dk på Google+
Cookie information
Denne hjemmeside bruger cookies.

Cookies er nødvendige for at få hjemmesiden til at fungere, men de giver også info om hvordan du bruger vores hjemmeside, så vi kan forbedre den både for dig og for andre. Cookies på denne hjemmeside bruges primært til trafikmåling og optimering af sidens indhold.

Hvis du klikker videre på siden, accepterer du vores brug af cookies.