Hjælp til symaskine

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. januar 2016

Skouboe

Et lille spørgsmål er der nogle af jer der kan anbefale en lille, god, billig nybegynder symaskine der bare lige skal bruges til lidt fastelavns tøj og bukse oplægning og frugt poser til børnene og så videre 

I øvrigt må jeg lige komme med en generel advarsel her; stoffer er DYBT vanedannende, og udsagn som: "jeg skal bare lige sy et par babybukser og nogle puder" kan risikere at være starten på et årelangt (hvis ikke livslangt) misbrug...

Før du ved af det, begynder du at planlægge ferier efter hvor de gode stof-forretninger er, du kan nævne mindst 5 webshops med stof og sy-tilbehør, uanset hvornår du bliver spurgt, du tjekker rutinemæssigt sømmene på ethvert stykke tøj du får fingre i, og du begynder at spørge efter oversættelser af svenske og tyske sy-udtryk...

Og når du sidder om et par år, og kigger på lageret og overvejer at deltage i Nytårsudfordringen 2018 - sy 30 stykker tøj, før du må købe nyt (og du overvejer at 30 savlesmække, fordi de er enormt hurtige at sy, og der jo liiiiige er udsalg et sted og du liiiiige er nødt til at have præcist DET stykke stof!)....

... så kom ikke og sig at jeg ikke har advaret dig 

og velkommen i klubben!

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. januar 2016

Kay

Skouboe skriver:

I øvrigt må jeg lige komme med en generel advarsel her; stoffer er DYBT vanedannende, og udsagn som: "jeg skal bare lige sy et par babybukser og nogle puder" kan risikere at være starten på et årelangt (hvis ikke livslangt) misbrug...

Før du ved af det, begynder du at planlægge ferier efter hvor de gode stof-forretninger er, du kan nævne mindst 5 webshops med stof og sy-tilbehør, uanset hvornår du bliver spurgt, du tjekker rutinemæssigt sømmene på ethvert stykke tøj du får fingre i, og du begynder at spørge efter oversættelser af svenske og tyske sy-udtryk...

Og når du sidder om et par år, og kigger på lageret og overvejer at deltage i Nytårsudfordringen 2018 - sy 30 stykker tøj, før du må købe nyt (og du overvejer at 30 savlesmække, fordi de er enormt hurtige at sy, og der jo liiiiige er udsalg et sted og du liiiiige er nødt til at have præcist DET stykke stof!)....

og velkommen i klubben!

Anmeld Citér

24. januar 2016

A.n.onym.

Skouboe skriver:

og velkommen i klubben!

Haha - du lyder som en hærdet "stof-misbruger" 

Anmeld Citér

24. januar 2016

Skouboe

MommyK skriver:

Haha - du lyder som en hærdet "stof-misbruger" 

Billedet siger vist alt... og det er endda kun ca halvdelen...

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld Citér

24. januar 2016

Klumpe-dumpe

Skouboe skriver:

Billedet siger vist alt... og det er endda kun ca halvdelen...

Men du er også fantastisk dygtig til at sy søde nulle ��

Og jeg gad sørme godt kunne sy, så jeg ikke skal give 5-600 kr for fastelavnsudstyr 

Anmeld Citér

24. januar 2016

lineog4

Skouboe skriver:

og velkommen i klubben!

For ikke at tale om hver gang man står med et stykke tøj ingen butik, så handler der om hvorvidt man lige kunne syndet selv eller ej, i forhold til om tøjet bliver købt. Nørj hvor hører jeg mig selv ofte sige: ej men den kan jeg sy billigere og så endda med en federe detalje....!

Anmeld Citér

25. januar 2016

Skouboe

Klumpe-dumpe skriver:

Men du er også fantastisk dygtig til at sy søde nulle ��

Og jeg gad sørme godt kunne sy, så jeg ikke skal give 5-600 kr for fastelavnsudstyr 

Tak, tak - jeg er heller ikke begyndt på fastelavnsudstyr. Freja vil være en gave og Silja vil være Elsa, så jeg slipper rimeligt nemt om ved det

Anmeld Citér

25. januar 2016

Skouboe

lineog4 skriver:

For ikke at tale om hver gang man står med et stykke tøj ingen butik, så handler der om hvorvidt man lige kunne syndet selv eller ej, i forhold til om tøjet bliver købt. Nørj hvor hører jeg mig selv ofte sige: ej men den kan jeg sy billigere og så endda med en federe detalje....!

Præcist - Ting, der er designet til masseproduktion, har bare ikke de samme fede detaljer

Anmeld Citér

25. januar 2016

Klumpe-dumpe

Skouboe skriver:

Tak, tak - jeg er heller ikke begyndt på fastelavnsudstyr. Freja vil være en gave og Silja vil være Elsa, så jeg slipper rimeligt nemt om ved det

Gave,- det lyder spændende, glæder mig til at se dine færdige dragter. 

Malucca vil være prinsesse Leia 

Anmeld Citér

25. januar 2016

Skouboe

Klumpe-dumpe skriver:

Gave,- det lyder spændende, glæder mig til at se dine færdige dragter. 

Malucca vil være prinsesse Leia 

Jeg tænker en junior flyttekasse, noget maling og noget bånd til Freja, og Silja fik en Elsa kjole i julegave 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.