Brækket haleben?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.731 visninger
8 svar
0 synes godt om
23. januar 2016

katrine7

Jeg fødte i torsdags vores dejlige lillesøster, efter en meget lang og meget meget hård fødsel. Jordemoderen hjalp hende ud til sidst, og der lød et kæmpe smæld, og smerte, ligesom hvis man knækker en gren/knogle og lignende. De undersøgte selvfølgelig om der var nogle fibersprængninger, men kom frem til det ku være halebenet, hvilket jeg skal love for det er. Det er enten brækket eller slemt forstuet. 

Er der nogle der har erfaring med det? Hvor længe det smerter, osv?

for jeg kan virkelig knap sidde ned, kun på toilettet faktisk, uden voldsomme smerter. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. januar 2016

serinasmor

katrine7 skriver:

Jeg fødte i torsdags vores dejlige lillesøster, efter en meget lang og meget meget hård fødsel. Jordemoderen hjalp hende ud til sidst, og der lød et kæmpe smæld, og smerte, ligesom hvis man knækker en gren/knogle og lignende. De undersøgte selvfølgelig om der var nogle fibersprængninger, men kom frem til det ku være halebenet, hvilket jeg skal love for det er. Det er enten brækket eller slemt forstuet. 

for jeg kan virkelig knap sidde ned, kun på toilettet faktisk, uden voldsomme smerter. 

Du skal købe dig en badering til at sidde på  

Og så er det vel som med andet brækket - det tager vel en 3 uger om at hele

Anmeld Citér

23. januar 2016

Putomanen

Jeg kan ikke anbefale en badering, det skulle ikke være godt for helingen.

Jeg forstuvede selv mit haleben under den første fødsel, og ærligt kunne jeg ikke sidde normalt i 1 måned efter. Derefter gik det stille og roligt fremad, men jeg får stadig ondt hvis jeg sidder for længe på en hård stol. Det er nu 1,5 år siden jeg fødte.

Det bliver stille og roligt bedre. Du kan tage lidt Panodil som smertestillende.

God bedring 

Anmeld Citér

23. januar 2016

EKAB

Profilbillede for EKAB

Åh hvor kan jeg huske det! 

Tror det tog omkring en måned før jeg kunne sidde nogenlunde normalt.

få en henvisning til en fys og køb en badering og sid på. 

Det gør simpelthen skide hamrende ondt!

Anmeld Citér

23. januar 2016

Benjamins'mor

Nu var det godt nok ikke under fødsel, men i starten af marts sidste år faldt jeg og slog mit haleben, der gik et par uger før det ikke gjorde så ondt længere. 

I dag har jeg stadig ondt hvis jeg sidder på samme måde i længere tid. Har hørt det altid vil være sådan. 

Anmeld Citér

23. januar 2016

Christabelle

Puha, jeg forstuvede mit haleben da jeg gik i 7./8. klasse (1997/1998) og det gør stadig ondt hvis jeg sidder i samme stilling for længe eller på en hård stol fx. 

Anmeld Citér

23. januar 2016

august18

Altså jeg tænker da at du skal undersøges nærmere? For eventuelle brud.

og tillykke med barnet 

Anmeld Citér

24. januar 2016

LLT.

katrine7 skriver:

Her gik der desværre 8 uger før jeg kunne sidde og gå normalt, jeg havde brækket halebenet 

Anmeld Citér

24. januar 2016

Kamilla-m

Jeg har også haft det brækket. Det gjorde møg ondt i en mdrs tid

Jeg sad på flere bløde puder.. 

Jeg har stadig smerter i det ind i mellem, når jeg har siddet for lang tid på en stol eks. Det er snart seks år siden jeg brækkede mit. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.