Min dreng på 11 mdr vil ikke sove selv - der er egentlig en god grund, da han har noget medfødt sygdom - han har den sidste måned fået medicin for det, og det går meget bedre. MEN så døjer vi her i vinterhalvåret også med væske på ørerne ved forkølelse, så han har noget ubehag ved at ligge ned. Han falder i søvn ved at sidde halvvejs op hos mig. Han vågner så mange gange i løbet af natten - og jeg skal så have ham op og sidde med ham igen. Ofte vågner han når jeg lægger ham ned i tremmesengen, og så er det forfra - så jeg ender mange nætter med at sove i en stol med ham.
Både for hans søvn og min ryg er det jo uholdbart, og nu han er på medicin burde jeg kunne få ham til at sove selv. Jeg har naturligvis prøvet, men han er lige i den alder hvor det er mega spændende at rejse sig i sengen, og så står han der og holder fest i en halv time (rejser sig igen straks jeg lægger ham ned), indtil han til sidst er overtræt og begynder at skrige, hvilket så forhindrer storesøster i at sove.
De sidste par nætter er det også lige som om han ikke kan finde roen hos mig længere, så der SKAL altså findes en løsning (jeg starter også job om en uge, og har brug for min søvn). Efter han kom på medicin kan han sagtens sove selv i barnevognen om dagen, så jeg overvejer om han bar skal sove i den om natten også (indenfor selvfølgelig).
Men læste engang noget med at fra 6 mdr skulle de over i tremmesengen, da de ellers i det lange løb ville være utrygge i den.
Nogen der har positiv erfaring med at lade dem sove i BV om natten ?
Anmeld
Citér