Sove i barnevogn om natten

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.305 visninger
7 svar
8 synes godt om
23. januar 2016

Lomm

Profilbillede for Lomm

Min dreng på 11 mdr vil ikke sove selv - der er egentlig en god grund, da han har noget medfødt sygdom - han har den sidste måned fået medicin for det, og det går meget bedre. MEN så døjer vi her i vinterhalvåret også med væske på ørerne ved forkølelse, så han har noget ubehag ved at ligge ned. Han falder i søvn ved at sidde halvvejs op hos mig. Han vågner så mange gange i løbet af natten - og jeg skal så have ham op og sidde med ham igen. Ofte vågner han når jeg lægger ham ned i tremmesengen, og så er det forfra - så jeg ender mange nætter med at sove i en stol med ham.

Både for hans søvn og min ryg er det jo uholdbart, og nu han er på medicin burde jeg kunne få ham til at sove selv. Jeg har naturligvis prøvet, men han er lige i den alder hvor det er mega spændende at rejse sig i sengen, og så står han der og holder fest i en halv time (rejser sig igen straks jeg lægger ham ned), indtil han til sidst er overtræt og begynder at skrige, hvilket så forhindrer storesøster i at sove.

De sidste par nætter er det også lige som om han ikke kan finde roen hos mig længere, så der SKAL altså findes en løsning (jeg starter også job om en uge, og har brug for min søvn). Efter han kom på medicin kan han sagtens sove selv i barnevognen om dagen, så jeg overvejer om han bar skal sove i den om natten også (indenfor selvfølgelig).

Men læste engang noget med at fra 6 mdr skulle de over i tremmesengen, da de ellers i det lange løb ville være utrygge i den.

Nogen der har positiv erfaring med at lade dem sove i BV om natten ?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. januar 2016

GUSO

Hvis han sover bedst sammen med dig kan du så ikke bare tage ham med ind i din seng?? Så kan i begge få søvn, han skal nok vænne sig til at sove på sit eget værelse i sin egen seng på et senere tidspunkt.. Mht til barnevognen så har jeg aldrig prøvet det om natten men måske det godt kan fungere.. Ønsker dig ihvertfald alt held og lykke med det.. 

Anmeld Citér

23. januar 2016

linkon

Min datter har sovet i barnevogn mange nætter, vi har brugt den som hendes seng når vi har været på ferie og det har fungeret udmærket, vi stoppet dog at bruge den når hun blev gammel nok til hun behøvede selen i barnevognen :-)

Anmeld Citér

23. januar 2016

Lomm

Profilbillede for Lomm
GUSO skriver:

Hvis han sover bedst sammen med dig kan du så ikke bare tage ham med ind i din seng?? Så kan i begge få søvn, han skal nok vænne sig til at sove på sit eget værelse i sin egen seng på et senere tidspunkt.. Mht til barnevognen så har jeg aldrig prøvet det om natten men måske det godt kan fungere.. Ønsker dig ihvertfald alt held og lykke med det.. 

Nå ja, det glemte jeg nok lige st få med, han vil IKKE ligge i en seng sammen med mig (desværre, det kunne jeg sagtens leve med) - det er en enkelt gang lykkedes mig at få stablet puder op i et hjørne af sengen, og så langsomt efter han sover få lagt mig mere og mere ned, og så til sidst få ham lagt med ved siden af mig med hans hoved stadig på min arm.

Anmeld Citér

23. januar 2016

Lomm

Profilbillede for Lomm
GUSO skriver:

Jeg tænker måske han har lidt fobi over st ligge ned, da det tidligere har været så ubehageligt for ham (vi havde det samme med min store pige for 3 år siden, hun ville dog gerne ligge hos mig) - men lige barnevognen accepterer han - ihvertfald om dagen. Måske jeg bare skal prøve...

Anmeld Citér

23. januar 2016

jjuhl

Profilbillede for jjuhl

Jeg ved ikke om du kan bruge det til noget men vores datter holder også fest når hun bliver puttet. Vi lader hende ligge og lege et kvarters tid og så går vi ind og sidder hos hende til hun sover. Vi ligger en hånd på hende så hun ikke kan rejse sig og lige så stille finder hun ro og falder i søvn. Nogle gange går det hurtigt og andre gange tager det lidt tid. Det har fungeret for os. Vi har prøvet barnevognen hvis vi var i byen og der vågner hun efter 2 timer og nægter at sove mere. Det er jo hvad hun plejer 

Vi har i øjeblikket klodset 2 bøger under benene på sengen,  da hun har en gang mellemørebetændelse. 

Anmeld Citér

23. januar 2016

loop

Lomm skriver:

Min dreng på 11 mdr vil ikke sove selv - der er egentlig en god grund, da han har noget medfødt sygdom - han har den sidste måned fået medicin for det, og det går meget bedre. MEN så døjer vi her i vinterhalvåret også med væske på ørerne ved forkølelse, så han har noget ubehag ved at ligge ned. Han falder i søvn ved at sidde halvvejs op hos mig. Han vågner så mange gange i løbet af natten - og jeg skal så have ham op og sidde med ham igen. Ofte vågner han når jeg lægger ham ned i tremmesengen, og så er det forfra - så jeg ender mange nætter med at sove i en stol med ham.

Både for hans søvn og min ryg er det jo uholdbart, og nu han er på medicin burde jeg kunne få ham til at sove selv. Jeg har naturligvis prøvet, men han er lige i den alder hvor det er mega spændende at rejse sig i sengen, og så står han der og holder fest i en halv time (rejser sig igen straks jeg lægger ham ned), indtil han til sidst er overtræt og begynder at skrige, hvilket så forhindrer storesøster i at sove.

De sidste par nætter er det også lige som om han ikke kan finde roen hos mig længere, så der SKAL altså findes en løsning (jeg starter også job om en uge, og har brug for min søvn). Efter han kom på medicin kan han sagtens sove selv i barnevognen om dagen, så jeg overvejer om han bar skal sove i den om natten også (indenfor selvfølgelig).

Men læste engang noget med at fra 6 mdr skulle de over i tremmesengen, da de ellers i det lange løb ville være utrygge i den.

Ja det har jeg gjort mange gange.

Hvis du gerne vil vænne ham til tremmesengen, kan du sætte barnevognskassen ned i tremmesengen, når han sover godt.

Ved forkølelse har jeg lagt ammepuden som støtte om deres nakke, og ned langs siderne, hvis du kan se det for dig? Så kan de bedre trække vejret, og den støtter samtidig deres nakke og ryg godt.

Anmeld Citér

23. januar 2016

loop

Lomm skriver:

Ja det har jeg gjort mange gange.

Hvis du gerne vil vænne ham til tremmesengen, kan du sætte barnevognskassen ned i tremmesengen, når han sover godt.

Ved forkølelse har jeg lagt ammepuden som støtte om deres nakke, og ned langs siderne, hvis du kan se det for dig? Så kan de bedre trække vejret, og den støtter samtidig deres nakke og ryg godt.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.