Luft i maven efter operation?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.594 visninger
5 svar
0 synes godt om
21. januar 2016

Kay

Jeg har en datter født med ganespalte, hun fik spalten lukket for 1 uge siden (15 måneder gammel) men har siden bøvset meget og vrider sig og har ondt når hun skal prutte hvilket hun også gør utroligt meget efter operationen

Hun var i fuld narkose, men har jo ikke været åben i maven eller andre steder så der burde kunne komme luft den vej ind  

Jeg tænker at hun måske får slugt mere luft end normalt når hun spiser og drikker da hun jo pludselig kan trække vejret samtidig med hun spiser  

Men hvordan dælen hjælper jeg hende bedst af med det luft? Hun sover dårligt nok i forvejen da hun ikke må få sin Sut i 3 uger 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. januar 2016

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster

Jeg havde også utroligt meget luft i maven efter jeg fik fjernet mandler i efteråret. Pruttede hele tiden og kunne slet ikke styre det.

Cykler du med hendes ben? Evt presser dem let ind mod maven? Det hjalp min datter meget da hun var lille og nægtede at bøvse efter en flaske..

Blid massage på maven, i cirkelbevægelser med uret er også godt ved mavekneb.

Anmeld Citér

21. januar 2016

Kay

MummiT skriver:

Jeg havde også utroligt meget luft i maven efter jeg fik fjernet mandler i efteråret. Pruttede hele tiden og kunne slet ikke styre det.

Cykler du med hendes ben? Evt presser dem let ind mod maven? Det hjalp min datter meget da hun var lille og nægtede at bøvse efter en flaske..

Blid massage på maven, i cirkelbevægelser med uret er også godt ved mavekneb.

Hun er nået en størrelse hvor det der med at ligge stille ikke er noget man gider  har prøvet at få lov men kan idet være jeg skal prøve at gøre lidt mere ud af det

Anmeld Citér

21. januar 2016

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster
Kay skriver:

Hun er nået en størrelse hvor det der med at ligge stille ikke er noget man gider  har prøvet at få lov men kan idet være jeg skal prøve at gøre lidt mere ud af det

Hihi ja kender det godt

Synes det er nemmest at få lov til sådan noget når hun alligevel skal skiftes. Der plejer jeg altid at lege med hendes ben så det ikke er så kedeligt og så kan man nemt komme til at cykle lidt og trykke lidt på maven

Anmeld Citér

21. januar 2016

Kay

MummiT skriver:

Hihi ja kender det godt

Synes det er nemmest at få lov til sådan noget når hun alligevel skal skiftes. Der plejer jeg altid at lege med hendes ben så det ikke er så kedeligt og så kan man nemt komme til at cykle lidt og trykke lidt på maven

Hun er ikke så vild med skifte situationer i øjeblikket da hun har skulle havde stikpiller 8 gange i døgnet her efter operationen  vi er nede på 4 gange nu men det med ble skift er ikke længere et hit 

Anmeld Citér

22. januar 2016

Kay

Andre der har gode råd?

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.