Putteritualer med 2 børn..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

915 visninger
7 svar
0 synes godt om
21. januar 2016

viben

Hej Piger,

Jeg søger et godt råd... Jeg har to drenge, en på knap 2 og en på knap 4. Indtil nu er de blevet puttet på skift, den lille først og så den store når den lille er faldet i søvn. "problemet" er at den store nu har droppet luren hvilket resulterer i at han senest bør sove samtidig med lillebror - ind i mellem før. Derfor tænkte jeg at putte dem sammen, men ham lillebror er stadig for lille. Det er stadig tvangstandbørstning to mennesker, og han kan slet ikke sidde stille og læse en bog. Indtil nu er han faldet i søvn selv uden et putteritual, bare efter tandbørstning, men det er som om det ikke virker mere. Vi har prøvet nogle gange nu at læse sammen, uden det store held. Er det vejen frem eller gør i noget andet?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. januar 2016

Babilooo

Vi hsr to - en på 2 og en på 6. 

Her ser den ældste iPad mens vi synger godnatsang og giver mælk til den mindste. Så siger vi godnat til den største of slukker iPad og synger en sang for ham. 

Godnatlæsning er -5 min før putning i sengene.

Anmeld Citér

21. januar 2016

hannetheis

Profilbillede for hannetheis

u er mine lidt ældre 7 og 4men de kommet i seng samme tid.

storbror får børrstet tænder først derefter lillebror.

mandag onsdag og lørdag vælger storbror bog som læses i vores seng. Vil man ikke høre historie må man hygge under dynen imens.

så går de i egen seng. Samme dage altså man ons og lør får lillebror natsang først.

og så bytter de tir tor og søn

fredag får de ikke historie og sang da det er den dag de må være længe oppe. Og selv bestemmer hvornår dog senest 21 de vil i seng.

Anmeld Citér

21. januar 2016

Mulllesmor

Profilbillede for Mulllesmor

Her bliver den lille på 2,5 puttet kl 19 med en sang og dyorebror på 6 19.45 også med en sang

Anmeld Citér

21. januar 2016

Tip!

Vi har 4 børn i alderen 2-7 år hveranden uge, den and uge kun min søn.. 

Den uge hvor vi har alle 4 børn, er det tandbørstning alle sammen på én gang... Og så er der godnat historie for alle. Den mindste lytter ikke efter endnu, men han er med så godt som han kan. 

Så er det en tår vand til dem der vil have det og så i hver deres senge og godnat. 

Vi synger ikke for dem, da det vil tage alt for lang tid med dem alle sammen. 

Ugen hvor vi kun har min søn er det tandbørstning, læse bog og så synger jeg de 3 sange han altid plejer at få. 

Anmeld Citér

21. januar 2016

Happiness

Her bliver søster på snart 2 år og storebror på 4,5 år puttet samtidigt. Vi godnathygger i storebrors seng.

Vi læser en kort bog, så vælger de en sang hver som vi synger, og så slutter vi af med vi synger "En pige gik i Enge" og så putter jeg storebror under dynen, siger det samme hver aften (godnat, sov godt mors skat, vi ses imorgen - Jeg elsker dig!") stort set ordret hver aften  

Så slukker jeg lyset, og går med lillesøster ind på hendes værelse. Hun går op i sengen, og så putter jeg hende under dynen, og siger præcis det samme.

Går ud, og så spiller vi noget "Stressless" musik fra youtube på iPaden. (den står i gangen mellem de 2 værelser) Og så går der nok 5-10 min og så bobler de begge Storebror sover nogle gange indefor 1 minut Hvor lillesøster godt kan skabe sig lidt. Men for det meste er der ingenting.

Vi slukker først iPaden, når vi selv går i seng. Da det er en der hjælper dem ned i en dyb søvn.

Det er næsten altid mig der putter. 

Anmeld Citér

21. januar 2016

Mor til Ella

Her sover pigerne på samme værelse. De er 1,5 og knap 4 år.

vi børster tænder og gør klar så vi kan gå op kl 19.

den store må vælge en stor bog ( Lotte bøger ) og den lille en lille ( pixi) de sidder begge i den stores seng og lytter.

bagefter slukker vi lyset og kommer i hver deres seng, så synger jeg 2 godnat sange, og så sover begge piger.

vi har haft dette ritual det sidste halve år, og det fungere fantastisk

Anmeld Citér

22. januar 2016

(august)

Her hjemme er der tre på 1,5 4 og 5 år. 

Hvis jeg skal putte dem alene tager vi de to store først. De får en lille sang hver også en tår vand og god nat til dem. Derefter bliver den lille puttet på samme måde. 

Hvis vi begge er hjemme til at putte tager den ene den lille og den anden de to andre også plejer der at være ro på max 10 min. 

De to store sover på sammen værelse, men når de får hver deres bliver det den store til som bliver puttet til sidst. Hun må så sidde i sin seng med en bog indtil det bliver hendes tur. 

De bliver alle tre puttet kl 19

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.