Ammestrejke/stop - Av mine bryster!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.114 visninger
11 svar
2 synes godt om
21. januar 2016

Lisette W

Min søn gider ikke ammes mere. Han er 10 måneder lige om lidt. I weekend begyndte han at bide da jeg ville amme ham før han skulle sove. Han grinede vær gang og syntes det var så sjovt, til sidst måtte jeg opgive og han faldt i søvn uden mælk. Om natten ammede han fint som han plejede, men mandag, natten til tirsdag, ville han heller ikke ammes om natten. Han grad og var urolig og vi trøstede og trøstede og intet virkede før min kæreste efter to timer gav ham en banan og lidt vand, så sov han trygt igennem resten af natten. Han var altså sulten men min mælk ville han ikke have.

Efter to døgn uden mælk, har vi købt modermælkserstatning og en sutteflaske, og det var et hit. Det skal siges jeg har forsøgt at pumpe ud og give ham min mælk i en kop, haft ham liggende ind til mine bare bryster gennem hele natten siden weekenden, forsøgt diverse ammestillinger osv. inden vi købte sutteflasken, men intet virkede. Jeg prøver forsat at tilbyde mit bryst men han vil ikke

Nu gør mine bryster ondt! De er let hævede og det varmer i dem. Jeg forsøgte at pumpe ud her til morgen men det gjorde meget ondt og huden revnede og begyndte at bløde og jeg kunne ikke holde ud at fortsætte. Hvad skal jeg gøre? Har i nogle erfaringer?  

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. januar 2016

Dorthe1986

Vær lige obs på brystbetændelse!

Anmeld Citér

21. januar 2016

Lisette W

Dorthe1986 skriver:

Vær lige obs på brystbetændelse!

Jeg har ikke feber, som jeg har læst man får ved brystbetændelse.

Anmeld Citér

21. januar 2016

SDD

Profilbillede for SDD
Mor til to piger, fra ‘14 og ‘20
Lisette W skriver:

Min søn gider ikke ammes mere. Han er 10 måneder lige om lidt. I weekend begyndte han at bide da jeg ville amme ham før han skulle sove. Han grinede vær gang og syntes det var så sjovt, til sidst måtte jeg opgive og han faldt i søvn uden mælk. Om natten ammede han fint som han plejede, men mandag, natten til tirsdag, ville han heller ikke ammes om natten. Han grad og var urolig og vi trøstede og trøstede og intet virkede før min kæreste efter to timer gav ham en banan og lidt vand, så sov han trygt igennem resten af natten. Han var altså sulten men min mælk ville han ikke have.

Efter to døgn uden mælk, har vi købt modermælkserstatning og en sutteflaske, og det var et hit. Det skal siges jeg har forsøgt at pumpe ud og give ham min mælk i en kop, haft ham liggende ind til mine bare bryster gennem hele natten siden weekenden, forsøgt diverse ammestillinger osv. inden vi købte sutteflasken, men intet virkede. Jeg prøver forsat at tilbyde mit bryst men han vil ikke

Nu gør mine bryster ondt! De er let hævede og det varmer i dem. Jeg forsøgte at pumpe ud her til morgen men det gjorde meget ondt og huden revnede og begyndte at bløde og jeg kunne ikke holde ud at fortsætte. Hvad skal jeg gøre? Har i nogle erfaringer?  

Prøve at tage et bad og så massere brysterne let. Start med bare at stryge brysterne. Det øverste først. Lette strøg fra toppen og ned til brystvorterne. Og så sidderne og under. Så masser. 

Det burde sætte gang i det hele. Så pres kun ud til det ikke spænder mere. 

Mht sprækker mm. Så vær endelig obs på dem. Ring evt til lægen i morgen hvis det bliver ved med smerterne også. 

Kan godt huske ammestoppet. Det var ikke just sjovt. Her gik vi fra 6 gange om dagen til 0. Det gjorde også av.

men det varede heldigvis kun 2-3 dage så fortog det sig lidt. 

Anmeld Citér

21. januar 2016

Lisette W

SDD skriver:

Prøve at tage et bad og så massere brysterne let. Start med bare at stryge brysterne. Det øverste først. Lette strøg fra toppen og ned til brystvorterne. Og så sidderne og under. Så masser. 

Det burde sætte gang i det hele. Så pres kun ud til det ikke spænder mere. 

Mht sprækker mm. Så vær endelig obs på dem. Ring evt til lægen i morgen hvis det bliver ved med smerterne også. 

Kan godt huske ammestoppet. Det var ikke just sjovt. Her gik vi fra 6 gange om dagen til 0. Det gjorde også av.

men det varede heldigvis kun 2-3 dage så fortog det sig lidt. 

Tusind tak for dit råd, jeg prøver det med det samme. Også rart at vide at det går relativt hurtigt over

Anmeld Citér

21. januar 2016

SDD

Profilbillede for SDD
Mor til to piger, fra ‘14 og ‘20
Lisette W skriver:

Tusind tak for dit råd, jeg prøver det med det samme. Også rart at vide at det går relativt hurtigt over

Ja heldigvis går det forholdsvist stærkt

Hvordan gik det med badet? Er det blevet bedre? 

Anmeld Citér

21. januar 2016

Louise2271

Kan det være fordi du har menstruation det kan nemlig påvirke smagen af din mælk ��

Anmeld Citér

21. januar 2016

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster

Som SDD skriver, så prøv at få taget trykket med et varmt bad og blid massage

Derudover så hjalp det mig rigtigt meget at gå med en stram sports bh, da jeg stoppede med at amme. Det gjorde mindre ondt når de var strammet ind, og så havde jeg læst at mælkeproduktionen ville stoppe hurtigere af det. Ved ikke om det gjorde et udslag, men i hvert fald tog det kun et par dage før det stoppede hos mig

Anmeld Citér

22. januar 2016

Lisette W

SDD skriver:

Ja heldigvis går det forholdsvist stærkt

Hvordan gik det med badet? Er det blevet bedre? 

Det hjalp Jeg har efterfølgende også siddet med varmepuden på, og masseret lidt en gang i mellem, og i dag er det meget meget bedre

Anmeld Citér

22. januar 2016

Lisette W

Louise2271 skriver:

Kan det være fordi du har menstruation det kan nemlig påvirke smagen af din mælk ��

Ja jeg har fået min menstruation, og jeg har også tænkt det måske kunne være det, men sidste gang den var der, var han ikke påvirket af det. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.