Kedeligt råd - lad være med at købe særlig meget i de små størrelser, både fordi du ikke ved hvor stor han bliver, men også fordi et par dage med en baby og man opdager hvad der praktisk og let - jeg kunne fx bedre lide bodyer der ikke skulle over hovedet men var som en bindebluse med den ene, men med den anden sad de bare ikke godt.
Som førstegang var jeg "heldig" at jeg ikke kendte kønnet så havde intet købt, havde selv strikket lidt men havde ellers intet. Havde peget på kom hjem tøjet og det købte far og vaskede. og det var heldigt for ud kom en pige på 59 cm, så havde jeg investeret i en masse str 50 og 56 var hun aldrig kommet i det. Derudover fik jeg en masse tøj i gave så jeg kun behøvede at købe basis ting de første par måneder, oven i det blev det en varm sommer så hun levede i bodyer og intet andet.
Med drengene havde jeg købt en del mere men kun fra str 62 og op så det lå, mens de små størrelser ville jeg se om de skulle i - den ene var i 56 i en uge men kunne lige så godt bruge 62 og den anden i to uger.
men alt efter årstid, så ville jeg have:
- 4-5 bodyer i de små størrelser
- 2-3 bløde bukser/ gamacher
- 2-3 heldragter
- nogle uld ting alla en uld strik vest agtig
- 1-2 uldhuer
- 1 par vanter
og så ville jeg nyde at trille og købe når baby var i armene.
Derudover ville jeg have indkøbt en pakke stofbleer eller to, er blødt håndklæde, et blødt tæppe (eventuelt hjemmestrik) som der kan svøbes i, en lille pakke bleer (plejer at være i gratispakker) og have indrettet en god pusleplads med plads til vand så man kan undgå vådservietter, et badekar, lave en hyggeplads hvor baby kan ligges og ligge alene (så kan man nå på toilettet), personligt kan jeg bedst lide en plads hvor jeg også selv kan ligge dvs ikke de aktivitetstæppee hvor alt er sat sammen, men det er jo smag og behag. Og så ville jeg igen vente med resten til jeg kunne trille ud med baby og vide hvad er det egentlig der er nødvendigt.
Anmeld
Citér