lollandpigen skriver:
Hej Piger...
Jeg er mor tll 3 dejlige ørn på 5-8 og 13 år. Vi har i en længere periode ( 5-6 måneder ) haft problemer med at ting forsvinder. Det var chokolade, kiks, små juice.... Ingen af børnene er gået til bekendelse og vi har ikke kunnet tage dem på fersk gerning. Nu er det sådan at vores soveværelse er ikke til børneleg. man må gerne ligge i vores seng stille og roligt og hører musik eller se en film, men det er forbudt at pille i noget derinde. Nu til aftens ser jeg helt tilfældigt at mit natbordsskab står halvt åbent ( det gør det aldrig ) der er faldet nogle ugeblade ud som ligger på gulvet det gør der heller ikke, og bladene kan kun falde ud hvis man roder i dem. Og der mangler hårbørste og en ansigtcreme. Jeg starter med at spørger hvem der har taget det og ingen indrømmer. Jeg bliver rigtigt sur og ked af det da jeg ved en af dem har været i det skab. ( jeg har tjekket det ikke er kæresten ) De forsætter med at benægte og nu ligger i deres senge da jeg ikke orkede mere. Det er så træls og min kæreste og jeg liver også så uvenner over det da jeg bare ikke tolerer sådan noget. Han er mere den der, tror du de har taget det?? Der har ikke været andre i vores hus så det kan ikke være andre.
Andre end mig med det problem og hvad har du/I evt gjort??
Synes det fylder meget da det irreterer mig jeg ikke kan have mine ting i fred. Synes også det er lidt synd det går ud over de to andre men kan simpelhen ikke lurer hvem af dem det er, da de alle 3 godt kunne finde på det.
Håber nogle kan hjælpe....
Hvad med at lade vær med at have så meget lækkert i huset?
Snak med dem at det er ok at få noget, men at man spørg først(altså de usunde ting, synes nu godt at man må tage juice)
Lav noget lækkert, men også sundt, der kan stå, som de kan gå og spise af?
Har I prøvet at snakke med hvert barn alene(Ikke sikkert at de vil tilstå når de er samlet).
Og hvis du ikke vil have at de kigger i dine ting, så lad vær med at have dem derinde, de kan ligge på sofaen eller deres eget værelse.
Synes det er overdrevet at udspionere sine børn, fordi der er en eller alle der går i skabet eller køleskabet..
Anmeld
Citér