Anonym skriver:
Har en X som min datter har kendt siden hun var 2 og som hun kalder for far. Noget hun har ønsket og han har ønsket. Hun er 6 år nu
Vi gik fra hinanden sommer 14 og har siden (med undtagelser) haft hende på samvær 2 hverdagen om ugen. Han har selv ønsket samvær og jeg ville ikke tage en "far" fra min datter bare fordi vi ikke kunne sammen.
Problemet er så at han nogle gange, beslutter sig for at rejse hjem på ferie (han er fra Ungarn) og aldrig oplyser mig om dette. Plejer at finde ud af det fordi jeg fx spørger ham om han skal have hende nogle dage i julen og det kan han jo så ikke.
Det samme med uge 7, hvor jeg skal finde ud af om hun skal i SFO de dage han har hende. Det skal hun så fordi han skal hjem to uger i marts. Hvilket han heller ikke har oplyst om.
Jeg synes det er mega synd for min datter at hun har en "far" som selv har ønsket det, men som alligevel kun vil på hans primiser. Han holder hverken jul, nytår, sommerferie eller andre ferier med hende. Fordi ferier bruger han på sig selv og til at holde med venner.
Når hun så ikke har set ham i nogen gange 3 uger vil hun jo ikke over til ham. Hvilket jeg så siger at hun skal, da han jo har savnet hende.
Men er ved at være ret træt af at "tvinge" hende når han gang på gang "tilsidesætter" hende. (Jf. Min verden og min måde at opfatte faderen rolle på)
har prøvet at forklare ham mange gange hvordan en normal far har samkvem med sine børn og at jeg bliver vred på ham (det gør jeg) når han ikke kan se min datter bliver ked af det. Men han siger bare jeg skal tage en pille...
Jeg ved jo godt jeg ikke kan "tvinge" ham og det er i grunden også fedt for mig at jeg ikke skal undvære hende i højtiderne. Men jeg synes også det er synd for hende at hun ikke har en "far" på samme måde som andre børn.
Hvad synes I jeg skal gøre? Kan jeg gøre noget? Skal jeg lade min datter være hjemme hos mig når hun siger hun ikke vil over til ham?
Synes personligt ikke han får en ordentlig relation til hende, ved at have hende to hverdage. Man har oftes ikke tid til at lave noget sammen i hverdagen. Han har hende heller aldrig i weekenden.
Gode råd modtages og undskyld det blev langt
Hmm jeg må indrømme jeg ikke helt er med på, hvad problemet konkret består i?
Det lyder som om din datter har en super god papfar, som prioriterer hende rigtig meget i sin hverdag.
Er det fordi du gerne vil have, at han har hende noget mere? Såsom i weekender og ved højtider? Eller er det, at han er for dårlig til at give dig besked om ferier? Det sidste kan man jo tale med ham om, eller gå ud fra, at han som udgangspunkt ikke er hjemme, når det er ferietid.
Umiddelbart tænker jeg bestemt godt man kan få/have en god relation, når man ses 2 dage fast om ugen. Også selvom det ikke bliver til store tivoliture, men "bare" er hverdag. Så det ville jeg slet ikke være så bekymret for.
Derudover vil jeg sige, jeg synes det er så smukt, at din eks holder så meget af din datter, at han ses med hende hver uge! Du må huske dig selv på, at han ER jo ikke hendes far, og jeg ville personligt være lykkelig for ikke at skulle dele mit barn til jul, nytår, fødselsdag osv. Jeg tænker du får det bedste af to verdener, når nu tingene er som de er