Børnehave spørgsmål...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

675 visninger
7 svar
6 synes godt om
16. januar 2016

Mom2Two

Jeg undre mig lidt her... Må jeres børnehavebørn kravle rundt på borde og møbler, i deres børnehave ? For i mines, ja der må de gerne! De må bare ikk stå op  

herhjemme, der har de ALDRIG måtte kravle på borde og møbler, men det ka jeg da godt nok li love for a de er begyndt på! Jeg ved ikk om det er normalt a de må sådanne ting i børnehaverne, de har kun været afsted i en uge, men jeg kiggede da godt nok mærkeligt da pædagogen sagde a det var ok!! 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. januar 2016

Pikku Myy

Mom2Two skriver:

Jeg undre mig lidt her... Må jeres børnehavebørn kravle rundt på borde og møbler, i deres børnehave ? For i mines, ja der må de gerne! De må bare ikk stå op  

herhjemme, der har de ALDRIG måtte kravle på borde og møbler, men det ka jeg da godt nok li love for a de er begyndt på! Jeg ved ikk om det er normalt a de må sådanne ting i børnehaverne, de har kun været afsted i en uge, men jeg kiggede da godt nok mærkeligt da pædagogen sagde a det var ok!! 

Ja, det måtte de. Sofaerne blev fx ofte brugt til akrobatiske øvelser. Dog under ansvar. Hvis der var nogen der sad og hyggede, var det selvfølgelig ikke iorden at komme springende.
Børn kan som udgangspunkt sagtens navigere i at der er forskellige regler forskellige steder og til forskellige tider, så du skal bare have dem forklaret at det må man ikke derhjemme.

Anmeld Citér

16. januar 2016

MysteriousAngel

Mom2Two skriver:

Ork ja. Her vendes borde om så man kan lege det er luftskibe, borde bliver sat op i sofaen så det er en rutchebane osv. Og her snakker vi altså om både vuggestuebørn og børnehavebørn. 

Anmeld Citér

16. januar 2016

Ellie79

MysteriousAngel skriver:

Ork ja. Her vendes borde om så man kan lege det er luftskibe, borde bliver sat op i sofaen så det er en rutchebane osv. Og her snakker vi altså om både vuggestuebørn og børnehavebørn. 

Jep der er tit børn under bordet der leger hule - børn ovenpå der leger anden leg. Herhjemme må de selvfølgelig heller ikke kravle på bordene men det har aldrig været et problem at navigerer i. Tænker du måske har et par friske unge fyre der lige prøver jeres grænser af derhjemme, kan jo være de havde rykket sig hehe

Anmeld Citér

16. januar 2016

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20

samme her... i sønnens børnehave må de endda rykke møblerne rundt hvis de kan så længe der er plads til man kan komme forbi...

Herhjemme er det strengt forbudt og det har givet et par omgange sure miner at sofaen ikke var et sted at hoppe rundt og at sengen ikke er en trampolin ;)

Men det er gået okay og han er 4 nu :)

Anmeld Citér

16. januar 2016

God-mor

Mom2Two skriver:

Herhjemme kravler man ikke på bordene. Man kan sidde der, hvis der bliver lavet mad, og datteren min hjælper til eller bare kigger på. Vi laver ofte hule under sofabordet, hvor vi lægger dyner og tæpper på bordet. Kravle rundt i sofaen må hun selvfølgelig gerne. Mener ikke der er nogen grund til at lære børn, at det er okay at kravle rundt på borde og andre af sådanne møbler. 

Anmeld Citér

16. januar 2016

Soonmom

Jeg har arbejdet i en idrætsbørnehave og der måtte de godt, de lavede baner af puder og borde, og lavede huler. Men hvis der sad nogen og tegnede, lavede perler eller spiste, måtte de ikke, det kunne de sagtens administrere.

de andre steder jeg har arbejdet måtte de ikke

Anmeld Citér

16. januar 2016

Christabelle

Min datter går godt nok kun i vuggestue, men der må de også gerne kravle rundt på bordene. Dog ikke de borde de sidder og spiser ved, men deres sofaborde må de gerne. 

Hun kan sagtens finde ud af ikke at føre det herhjemme.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.