Hej
Har for lidt siden fundet ud af at jeg er gravid, det er endnu tideligt, påtrods af beskyttelse, normalt skulle det jo helst være en glædelig nyhed men...
Mig og min mand har haft lidt knas i forholdet, han har dog forandret sig meget og vi har det godt sammen nu, men er ikke klar til at putte endnu et barn til verden med ham, for det er ikke så lang tid siden at vi har fundet tilbage sammen. Er bare overhoved ikke klar til endnu et barn med ham, også for min egen skyld og for vores barns skyld da hun endnu er så lille. Har ihvertfald ikke lige lyst til at gennemføre en graviditet ligenu, en abort vil gøre ondt, men kunne bare ikke se mig med endnu et lille barn nu.
Men jeg ved at han ikke er for abort, ikke at han ville bestemme over mig, han er bare ikke fortaler for det og han vil gerne have flere børn, han er lidt mere afslappet med hvornår de kommer han ret ikke praktiserende religiøs men meget troende, jeg er ikke. Orker ikke flere problemer i vores forhold. Skal man altid sige det til manden? Ved ikke hvordan og har faktisk ikke lyst når han ser sådan på det. Det bedste er selvfølgelig åbenhed og sandhed og ville hade at skjule det, men ville bare se det som lettere og bedre.
Er meget hormonel lige nu og lyder måske lidt urealistisk og oppe at køre, er bare så ked af min situation og sur på mig selv over at være kommet i denne situation. Det er svære valg. har overhoved ikke lyst til endnu et barn nu, heller ikke til abort, ville ønske jeg aldrig var kommet i denne situation og vil siige det er sikkert. testede positivt paa to teste et par dage før forventet mens.
Jeg kan godt forstå hvorfor du overvejer at gøre det bag hans ryg.
Men.. det er ikke ok. Hvis du elsker ham, kunne du heller ikke finde på at holde sådan noget fra ham, uanset hvor meget knas det så måtte give.
Hvordan ville du have det hvis det var ham der holdte noget så stort fra dig?
Bare for at lege lidt med tanken, så tænk hvis du om 30 år fandt ud af at din mand har haft et andet barn ved siden af jeres familie, men ikke har villet sige det fordi han ikke gad have mere knas i forholdet? ville du kunne leve med at han har løjet for dig på den måde?
I sidste ende er det din beslutning om du vil have aborten eller ej og hans beslutning om han kan leve med din beslutning eller ej. HVis du fratager ham valget, leger du gud og hersker over ham og manipulere rundt med ham så du får det som du vil have det, eller undgår det du vil.. i dette tilfælde at få mere "knas" i jeres forhold. og sådan behandler man ikke folk man elsker.
Det er bare ikke okay, hvordan du end vender og drejer det.
Håber du finder ud af en respektfuld måde at komme igennem det hele på, jeg forstår virkelig godt at du synes det er svært.