Økonomi som studerende med børn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.667 visninger
13 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
13. januar 2016

Anonym trådstarter

Jeg skriver som anonym, da jeg helst ikke vil kunne genkendes af min arbejdsplads.

Jeg overvejer at skifte branche og læse til pædagog, men jeg har svært ved at lure hvordan økonomien vil være i det.

Jeg får selvfølgelig den almindelige SU, men får man andet end det? Enten som tillæg fra kommunen eller højere SU?

Min kæreste (ungernes far) tjener 31.000 kr. før skat, vi betaler omkring 7000 kr. i husleje (lejet lejlighed) og har et barn i vuggestue og et i børnehave. Jeg tænker på om man kan få støtte til husleje eller institution?

Er der nogen i nogenlunde samme situation? Jeg vil skifte fag og tage en ny uddannelse uanset hvad, men er nysgerrig på økonomien.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. januar 2016

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster
Anonym skriver:

Jeg skriver som anonym, da jeg helst ikke vil kunne genkendes af min arbejdsplads.

Jeg overvejer at skifte branche og læse til pædagog, men jeg har svært ved at lure hvordan økonomien vil være i det.

Jeg får selvfølgelig den almindelige SU, men får man andet end det? Enten som tillæg fra kommunen eller højere SU?

Min kæreste (ungernes far) tjener 31.000 kr. før skat, vi betaler omkring 7000 kr. i husleje (lejet lejlighed) og har et barn i vuggestue og et i børnehave. Jeg tænker på om man kan få støtte til husleje eller institution?

Er der nogen i nogenlunde samme situation? Jeg vil skifte fag og tage en ny uddannelse uanset hvad, men er nysgerrig på økonomien.

Når din kæreste er i arbejde kan du "kun" få alm su. ca 5900 kr før skat. Derudover kan du tage sulån + supplerende lån til forsørgere = 3040 + 1521 kr hver måned. 

På borger.dk kan du tjekke om I kan få boligstøtte og økonomisk hjælp til institution

Anmeld Citér

13. januar 2016

A. Nonymsen

Anonym skriver:

Du får kun alm su, men du kan tage forhøjet su lån. Der ud over kan i nok få noget boligsikring og tilskud til institution. Du kan regne ud på borger.dk hvor meget i ca kan få

Anmeld Citér

13. januar 2016

Anonym trådstarter

Tusind tak for jeres svar.

Jeg har kun venner og veninder som har fået børn under uddannelse eller hvor de begge er på SU eller er enlige. Så det er jo helt nyt for mig.

Men det virker ret nemt at danne et overblik over det nu, så jeg vil straks gå på borger og regne lidt på tingene ☺️

Anmeld Citér

13. januar 2016

Anonym

Vores samlede indtægt efter skat: 16000kr. Vi er begge under uddannelse. Jeg er på Su,  Ham på elevløn.  

Vi er 2 voksne, 1 baby, 2 katte og 1 stor hund og 1 350L akvarie. 

Vi bruger om måneden: 6000kr på husleje og forbrug. Vi sætter 2000kr til side til forsikringer (bil, indbo, hund, ulykke osv) 

Vi bruger3000kr på mad og 500-600kr på bleer.

Så bruger vi omkring 1000kr på foder og tilbehør til dyrene. 

Og så kommer de faste udgifter til internet, mobil, fagforening, A kasse, træning, tøj osv efterfølgende. 

Vi kan ikke få noget støtte ud over vores studie"løn", og vi kan egentlig også sagtens klare os uden, så tror heller ikke i kan, da i tjener meget mere til sammen men din SU tror jeg bliver lidt højere med børn, men jeg er ikke sikker.  

Anmeld Citér

13. januar 2016

Anonym trådstarter

Jeg forsøgte lige med lidt hovedregning (og Borger.dk).

Vi kan få 0 kr. i boligstøtte og 600 kr. i tilskud til institutionerne som koster 4700 kr. nu.

Så vi må spare godt op ind til jer starter. Og ellers finder vi nok ud af det. ☺️

Anmeld Citér

13. januar 2016

MinPrins

Alm SU, bare husk det er før skat �� også lån på Ca 4500 hver måned...

Anmeld Citér

13. januar 2016

Anonym

Vi står i nogenlunde samme situation. Jeg er studerende og min mand tjener ca 30000 kr om måneden. Vi har to børn. Bor i lejebolig, som koster 7125 kr om måneden.

Jeg får almindelig su.

vi får ca 1500 kr i boligstøtte og betaler i alt 3300 kr for en vuggestueplads og en børnehaveplads - begge med kost.

Anmeld Citér

13. januar 2016

Fremad

Anonym skriver:

Du får alm su, ca 5300 kr efter skat da du er samboende...

så kan du få su lån

Friplads mm er der nok ikke meget mulighed for pga kærestes indtægt 

ellers er der intet ekstra at få...

her er der 1 alm su, 1 løn og fuld betaling for dagindstitution 

Anmeld Citér

13. januar 2016

Benjamins'mor

Anonym skriver:

Jeg forsøgte lige med lidt hovedregning (og Borger.dk).

Vi kan få 0 kr. i boligstøtte og 600 kr. i tilskud til institutionerne som koster 4700 kr. nu.

Så vi må spare godt op ind til jer starter. Og ellers finder vi nok ud af det. ☺️

4700,-?

Får i ikke søskende rabat? Vi får søskende rabat der giver 50% på den billigste. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.