Hysterisk...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.234 visninger
12 svar
12 synes godt om
12. januar 2016

"Anarkisten"

Ja, min kære søn på 2,9 år kan blive meget hysterisk. Ham og storebror får lov at se lidt på Ipaden om morgenen, inden vi får morgenmad. Når tiden så kommer hvor den skal afleveres igen, så flipper han helt ud. Og så er det alt der er galt. Han vil ikke af tøjet, han vil ikke have dét tøj på, han vil i bad, han vil ikke have strømper på, mor skal sætte ham ud i bilen (far afleverer). 

Jeg har læst om alt det med at rumme sit selvstændige barn osv, men det har jeg faktisk lidt svært ved altid at gøre. Syntes bare det er rigtig hårdt at skulle "smide" ham ud af døren sammen med sin far når han er så ked af det, men han skal samtidig ikke bestemme. 

Min umiddelbare plan er, at Ipaden ikke findes frem om morgenen, velvidende at kampen så starter der, men så ender den forhåbentlig inden han skal afsted. 

Hvad tænker i?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. januar 2016

Babilooo

Forberedelse forberedelse forberedelse. 

Sig til ham 5 min før du om 5 min tager iPad. Og så skal han have tøj på osv

det virker her.

Anmeld Citér

12. januar 2016

Muffinmus

"Anarkisten" skriver:

Ja, min kære søn på 2,9 år kan blive meget hysterisk. Ham og storebror får lov at se lidt på Ipaden om morgenen, inden vi får morgenmad. Når tiden så kommer hvor den skal afleveres igen, så flipper han helt ud. Og så er det alt der er galt. Han vil ikke af tøjet, han vil ikke have dét tøj på, han vil i bad, han vil ikke have strømper på, mor skal sætte ham ud i bilen (far afleverer). 

Jeg har læst om alt det med at rumme sit selvstændige barn osv, men det har jeg faktisk lidt svært ved altid at gøre. Syntes bare det er rigtig hårdt at skulle "smide" ham ud af døren sammen med sin far når han er så ked af det, men han skal samtidig ikke bestemme. 

Min umiddelbare plan er, at Ipaden ikke findes frem om morgenen, velvidende at kampen så starter der, men så ender den forhåbentlig inden han skal afsted. 

Hvad tænker i?

Vi har en nul "tegnefilm og ipad" politik på hverdagens morgener, og det ved min datter på 3 godt. Hun kan godt finde på at spørge, men får et pænt "nej skat, det er ikke weekend lige nu". De store har også altid haft samme regel.

Så ja, synes du skal indføre den regel og så tage kampen nu. Starte med at lægge den et sted han ikke kan se den.

Anmeld Citér

12. januar 2016

jenny4

Ja enten nul iPad eller en regel om at man først kan få lov til at se iPad når alt andet er klaret: tøj på, morgenmad, børste tænder, tisse af osv. Det virker herhjemme. Han kan stadig blive sur når det er slut men vi aftaler eks at han må se er afsnit af "motor Mille" eller hvad det nu lige er han har lyst til. Så er det nemmere at lægge den væk når programmet er slut. 

Anmeld Citér

12. januar 2016

"Anarkisten"

Tak for gode ideer, de skal klart afprøves 

Anmeld Citér

12. januar 2016

mor88

"Anarkisten" skriver:

Hvad tænker i?

Forbered ham på at du om lidt tager ipaden fra ham, det virker her. Ved ikke om du allerede gør det, men hvis det er sådan at han får taget ipaden ud af hænderne lige midt i noget, så kan jeg godt forstå han bliver sur

Anmeld Citér

12. januar 2016

Sujan

Sådan havde vi det også i en periode og det hjalp med nul tegnefilm om morgenen. Efter et par dage med lidt kamp undværede hun fint at se tegnefilm om morgenen og alting går meget bedre

Anmeld Citér

12. januar 2016

Mor til Ella

Evt prøv at stille et ægge ur, og fortæl ham at når uret ringer så lægger vi iPad væk og skal blive færdig. 

Det har i perioder været meget brugbart her.

og ellers ja så må den væk om morgenen i en periode.

Anmeld Citér

13. januar 2016

"Anarkisten"

Mor til Ella skriver:

Evt prøv at stille et ægge ur, og fortæl ham at når uret ringer så lægger vi iPad væk og skal blive færdig. 

Det har i perioder været meget brugbart her.

og ellers ja så må den væk om morgenen i en periode.

Har faktisk overvejet at bruge æggeuret  Her til morgen fik fyren at vide, at Ipaden ikke skulle kigges på dør i eftermiddag og det gav ikke den store konflikt, men nu lå vi se hvordan det får de næste dage. 

Anmeld Citér

13. januar 2016

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Forbedredelse - er kodeordet.

Jeg vil anbefale, at sætte et æggeur, så han kan se, hvor længe han har tilbage. I starten vil jeg stadigvæk sige til ham "om 5 min er din Ipad tid slut". Det vil være en kamp i starten, men han skal nok lærer det

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.