blive gift i DK efter udenlandsk vielse?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.696 visninger
15 svar
3 synes godt om
11. januar 2016

linkon

vi skal giftes i juni 2017 og har booket lokale og skal virkelig have drømmebrylluppet, eller en af dem

vi drømmer om 2 bryllupper, det ene er et stort flot slotsbryllup her i danmark, men også om at giftes bare os to på en strand i grækenland eller lignende.

så mit spørgsmål lyder som følgende, er det muligt for os at giftes i grækenland og derefter ha en vielse i Danmark også?

jeg synes ikke rigtig jeg kan finde noget brugbar information om det

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. januar 2016

MHB

Uden at vide noget om det, vil jeg gætte på at bryllup nr 2 så "bare" vil være en velsignelse af ægteskabet... Men som sagt, er det bare et gæt...

Anmeld Citér

11. januar 2016

linkon

MHB skriver:

Uden at vide noget om det, vil jeg gætte på at bryllup nr 2 så "bare" vil være en velsignelse af ægteskabet... Men som sagt, er det bare et gæt...

det er noget sådan jeg tænker det måske er også, jeg vil bare ikke have samvittighed til at snyde min mor for at jeg siger ja til min mand, da vi har haft det rigtig svært sammen efter at have mistet min far og jeg er hendes eneste datter, så håber måske nogen ved om noget der gør man godt kan få det begge gange

Anmeld Citér

11. januar 2016

Mamalou

Jeg har været til bryllup hos et par, der i forvejen var blevet gift i Las Vegas  

Anmeld Citér

11. januar 2016

Astoria

Profilbillede for Astoria

Jeg ville nok gøre det omvendt af hensyn til papirarbejdet der potentielt er ved at blive gift i udlandet. Det tog os rigtig lang tid at få alt i orden.

Anmeld Citér

11. januar 2016

Lotus86

Vi blev gift på Sicilien, og det er gyldigt herhjemme også. Jeg mener vist nok, at man i Spanien kun kun kan blive velsignet, hvis ikke en af parterne er bosat i landet, så det kunne måske være en mulighed for jer. 

Anmeld Citér

11. januar 2016

linkon

Lotus86 skriver:

Vi blev gift på Sicilien, og det er gyldigt herhjemme også. Jeg mener vist nok, at man i Spanien kun kun kan blive velsignet, hvis ikke en af parterne er bosat i landet, så det kunne måske være en mulighed for jer. 

det vil jeg kigge nærmere på tak

Anmeld Citér

11. januar 2016

linkon

Astoria skriver:

Jeg ville nok gøre det omvendt af hensyn til papirarbejdet der potentielt er ved at blive gift i udlandet. Det tog os rigtig lang tid at få alt i orden.

drømmen er bare i den omvendte rækkefølge, hvor lang tid tog alt jeres papirarbejde? jeg tænker det er jo lang tid til vores danske bryllup

Anmeld Citér

11. januar 2016

linkon

Astoria skriver:

drømmen er bare i den omvendte rækkefølge, hvor lang tid tog alt jeres papirarbejde? jeg tænker det er jo lang tid til vores danske bryllup

Anmeld Citér

11. januar 2016

Lotus86

linkon skriver:

Vil lige indskyde, at vores papirarbejde slet ikke var besværligt, vi havde en weddingplanner dernede der hjalp med det praktiske inden vielsen, og da vi kom hjem skulle vi bare fremvise den italienske vielsesattest på kommunen, og så registrerede de vielsen. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.