Eksperthjælp: Hvordan overleve arbejde i graviditeten?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

917 visninger
0 svar
6 synes godt om
10. januar 2016

Gitte Sander

Hej!
Jeg er gravid i uge 20, og er lige tilbagevendt til jobbet efter ca. 1 mrd sygemelding pga. smerter i maven. Og så vidt er baby okay.
MEN....jeg kan mærke at jeg har fået det bedre psykisk i den mrd jeg var væk, fordi mit arbejde er umotiverende (arbejder som møbelsælger), da jeg føler der intet struktur er i hverdagen. Jeg er ansat til at sælge, men når der oftes er langt imellem kunderne, så har jeg krudt i røven og kan ikke stå stille. Det er vildt frustrerende, og jeg har kun været tilbage én dag i 9 timer på job, og jeg får de samme følelser som før jeg blev syg. Der er ingen opgaver jeg kan varetage mig udover, da det intet mening giver for mig, og derfor vinder frustrationen.
Jeg har lyst til at melde mig syg resten af perioden indtil jeg går på barsel, da livet hjemme giver mere mening end mit job!
Hvad kan jeg gøre for at "overleve" de næste 3-4 mrd inden barsel?

På forhånd tak!
AWFJ

Gittes svar

Hej AWFJ,

Det kan lyde som om din graviditet har sat godt og grundigt skub i redebygger-instinktet, så du har mere lyst til at gå hjemme og mindre lyst til at arbejde. Det er jo meget naturligt.

Hvad kan du gøre for at "overleve" månederne inden barsel, spørger du. Ja, hvis du ikke længere er syg, må du jo gå på arbejde og gøre det, du skal, og derudover stor-nyde fritiden, tænker jeg. 

Det er surt at varetage et arbejde, man ikke er motiveret for, men det er jo nok for svært at skifte job midt i en graviditet. Hvis du har råd til det, kan du jo sige op. Men ellers er der nok ikke meget andet at gøre end at komme igennem arbejdet og så bygge rede for fuld skrue i fritiden og virkelig nyde det derhjemme.